Aero’s Quest Review

Update 23 Ιουνίου 2015

Έπειτα από τις αρχικές κριτικές και το γενικότερο feedback που εισέπραξε από την κοινότητα, η Soloweb Studios απαντά με update και, άκουσον άκουσον, πτώση τιμής. Ομολογώ πως παρόλο που το αρχικό κείμενο παρακάτω είναι αρνητικό μία τέτοια κίνηση μόνο επικρότηση αξίζει και πρέπει να γίνει παράδειγμα προς μίμηση αφού δεν είναι συχνό φαινόμενο. Το update περιλαμβάνει:

  • Προσθήκη steam trading cards
  • Περισσότερο στιβαρός χειρισμός με μεγαλύτερη ανταπόκριση
  • Προσθήκη δυνατότητας remapping των πλήκτρων
  • Οι αλλαγές στα options πλέον αποθηκεύονται
  • Προσθήκη λειτουργίας steam screenshots
  • Βελτιωμένα ηχητικά εφέ
  • Επανασχεδιασμός των ‘random’ challenges ώστε να είναι πιο δίκαια
  • Διάφορα bug-fixes

[r] [update] Aero's Quest

Σε αυτό το σημείο βρίσκεται η Soloweb, μία ανάσα πριν από τον τερματισμό!

Δοκιμάζοντας το Aero’s Quest μετά το update, έφτασε η ώρα για την ετυμηγορία. Κάποια πράγματα στην εποχή μας θα έπρεπε να εννοούνται και να υφίστανται εξ αρχής, δεν μπορώ ας πούμε να πουλήσω ένα αυτοκίνητο χωρίς ο οδηγός να έχει την δυνατότητα να αλλάξει την θέση του καθίσματος ούτε κάθε φορά που βάζει μπρος να πρέπει να συντονίσει εκ νέου τους σταθμούς του ραδιοφώνου, όχι τίποτα αλλά θα με πάρουν με τις πέτρες. Το ίδιο ισχύει και για την δυνατότητα του remapping όπως και να αποθηκεύονται τα options. Επειδή όμως πρόκειται για μια indie εταιρία, δίνουμε δεύτερες ευκαιρίες και η Soloweb ανταποκρίθηκε. Ο χειρισμός από την άλλη βρίσκεται όντως σε καλύτερα επίπεδα κι αυτό φάνηκε αμέσως από το πόσο λίγότερα rage quits έγιναν σε σχέση με την πρώτη φορά που το έπαιξα. Μελανά σημεία υπάρχουν ακόμη αλλά την δουλειά του την κάνει.

Σαν τσίπις που είμαι χάρηκα ιδιαιτέρως με την εισαγωγή των trading cards και όσοι έχουν ασχοληθεί έστω και λίγο καταλαβαίνουν τον λόγο! Από bug-fixes δεν έχω να πω πολλά αφού δεν με ταλαιπώρησε κανένα κατά το πρώτο μου playthrough. Μου έλαχε όμως ένα βαρβάτο frame drop που δεν έχω ξαναματαδεί να πούμε, παίζει να έτρεχε στα 1 fps χωρίς καμία υπερβολή. Ασφαλώς και τα βελτιωμένα ηχητικά εφέ είναι ευπρόσδεκτα όπως και ο επανασχεδιασμός των challenges.

Εν κατακλείδι, που λεν και στου χουριόμ, το Aero’s Quest είναι βελτιωμένο ωστόσο χρειάζεται κατά την άποψή μου να διανύσει κι άλλο δρόμο για να έρθει σε ακόμη πιο επιθυμητά αποτελέσματα. Συγχαίρω για ακόμη μία φορά την Soloweb Studios για την υποστήριξη που δείχνουν στην δημιουργία τους κι ελπίζω να συνεχίσουν με αυτό τον ρυθμό. Όσοι γουστάρετε τέτοιου είδους παιχνιδάκια πλέον αξίζει να του ρίξετε μία δεύτερη ματιά.

Original Post

Έρχεται μία μέρα στην ζωή σου που ενώ την είχες προβλέψει συνειδητοποιείς πως ποτέ δεν θα είσαι έτοιμος. Όταν γράφω ένα review δεν θέλω να είμαι σκληρός λέγοντας παπαριές του τύπου τα textures είναι λίγο επίπεδα ή θα έπρεπε να περιέχει περισσότερες δόσεις πρωτοτυπίας κι άλλα τέτοια που λένε διάφοροι και καλά γκουρού. Πάνω από όλα όμως δεν θέλω να είμαι άδικος. Το νόημα του gaming έτσι κι αλλιώς είναι η ψυχαγωγία και ευτυχώς υπάρχει για όλα τα γούστα. Μια τέτοια μέρα λοιπόν είναι και αυτή. Φόρτωσα το Aero’s Quest κι άρχισα να παίζω.

Παίζοντας παρατηρούσα διαρκώς ωραίες ιδέες. Ιδέες που κατά την πλειοψηφία τους είναι πολύ κακά εκτελεσμένες. Το πρώτο που παρατηρεί κανείς είναι τα γραφικά. Ικανοποιητικά άνω του μετρίου backgrounds και γενικά όμορφες χρωματικές παλέτες. Μέχρι εκεί όμως καθώς ο βαθμός προχειρότητας είναι εμφανής σχεδόν παντού. Αυτά συγχωρούνται αφού σε έναν indie τίτλο κρίνεις και με βάση τα μέσα και την ενδεχόμενη εμπειρία που έχει ο developer, εξάλλου αν το gameplay είναι πραγματικά καλό δεν έγινε και τίποτα. Αυτό το animation όμως του main character είναι ασυγχώρητο, σίγουρα θα μπορούσε να είχε δουλευτεί παραπάνω εφόσον έτσι κι αλλιώς το internet βρίθει από ποιοτικά tutorials. Το ύφος των γραφικών στοιχείων είναι σε πολλές περιπτώσεις ασύμβατο με αποτέλεσμα να μην δένουν σωστά μεταξύ τους. Επίσης τα ηχητικά εφέ των βημάτων δεν είναι σωστά συγχρονισμένα με την κίνηση, κάτι που προκαλεί μία μικρή σύγχυση.

[r] Aero's Quest 1

Ο ψόφος ο κακός…

Ας επικεντρωθούμε τώρα στο ζουμί που δεν είναι άλλο από το gameplay κι όπως έχω αναφέρει ξανά είναι το πιο σημαντικό. Η λέξη – γιατί – περνάει διαρκώς από το μυαλό μου. Οι δυνατότητες είναι εμφανείς σε αρκετά σημεία, όπως στον σχεδιασμό των επιπέδων και τα power ups. Όταν όμως θέλεις να δημιουργήσεις κάτι που απαιτεί ιδιαίτερη τεχνική από τον παίκτη τότε οφείλεις να δώσεις πολύ μεγάλη προσοχή στον χειρισμό και την ανταπόκρισή του. Δυστυχώς κάτι τέτοιο δεν ισχύει στην περίπτωση του Aero’s Quest. Παρόλο που μπορείς για παράδειγμα να έχεις τον απόλυτο έλεγχο ενός άλματος πολλές φορές θα πιέζεις το πλήκτρο και πάλι χωρίς αποτέλεσμα. Με λίγα λόγια υπάρχουν προβλήματα όταν συνδυάζεται κίνηση με άλμα και τα ασυγχρόνιστα animations δεν βοηθούν καθόλου. Κι όσον αφορά το animation το θεωρώ απαράδεκτο να λειτουργούν τα physics του friction σε κάθε απότομο σταμάτημα και να μην είναι εμφανές οπτικά.

Στην ουσία αντί να γίνεται δύσκολο από τον σχεδιασμό των επιπέδων και την απαιτούμενη τεχνική τα χαλάει όλα η πολύ κακή ανταπόκριση του user input. Για να μην τα λέμε και όλα ανάποδα χαιρετίζω την εισαγωγή του speedrun mode και θεωρώ πως κάθε παιχνίδι του είδους πρέπει να το περιέχει. Το Aero’s Quest θα μπορούσε να είναι πολλά περισσότερα από ότι καταφέρνει και λυπάμαι πραγματικά σε τέτοιες περιπτώσεις. Δεν το προτείνω σε κανένα παρά μόνο στους λάτρεις του είδους που δεν έχουν κάτι καλύτερο να παίξουν, σε αυτούς που έλκονται από το challenge που προσφέρει αλλά και σε κάθε είδους μαζόχα. Οι υπόλοιποι ανάψτε φλας και προσπεράστε.


Πλατφόρμες:
PC 
Developers:
Ravens Eye Studio 
Soloweb Studios 
Publishers:
Soloweb Studios 
Πότε βγήκε:
June 8, 2015
Αριθμός παικτών:




Leave a Reply