Infinifactory Review

Ποτέ δεν είχα καμία ιδιαίτερη ροπή προς οποιοδήποτε είδος ή υποκατηγορία των puzzles, συνήθως τα αποφεύγω όπως ο διάολος το λιβάνι κι αυτό γιατί όπως και πολλοί άλλοι ψάχνω λιγότερο κουραστικές αλλά πάντα όμορφες εμπειρίες. Έχοντας ολοκληρώσει το πρώτο μέρος της εξομολόγησής μου σε εσάς(μεγάλη η χάρη σας και θαυμαστά τα έργα σας) περνάω στο δεύτερο μέρος που έχει να κάνει με το τι γίνεται άπαξ και κάτσει κάποιο puzzle να μου τραβήξει το ενδιαφέρον. Σε μια τέτοια περίπτωση – all hell breaks loose my friends! Παθαίνω κάκωση εγκεφαλικής ενέργειας λέμε(wut?)! Μέχρι να το καταλάβω είναι ήδη πολύ αργά και φοβάμαι ότι έπειτα από πολλά χρόνια αρχίζει να έχει μία τέτοια επιρροή στα γλιτζιασμένα εγκεφαλικά μου κύτταρα το Infinifactory!

Πως θα σου φαινόταν ή ιδέα να έχεις απαχθεί από σαχλούς εξωγήινους οι οποίοι σε αναγκάζουν να εργασθείς αφιλοκερδώς για πάρτη τους σε συνεχώς διαφορετικές εργοστασιακές εγκαταστάσεις; Δεν είναι τόσο εύκολο όσο ακούγεται και απόδειξη επί τούτου αποτελούν τα πτώματα εκείνων που έχουν αποτύχει πριν αναλάβεις στην θέση τους. Τουλάχιστον μπορείς να ακούσεις τα τελευταία ηχογραφημένα τους memo για να ζουλάρεις καμία ιδέα μήπως κι έχεις καλύτερη μοίρα. Το σενάριο είναι τόσο λιτό όσο το περιέγραψα χωρίς να θέλω να αποκαλύψω περαιτέρω την επίσης λιτή εξέλιξή του. Την δουλειά του πάντως την κάνει και με το παραπάνω.

[r] Infinifactory 1

Κι ενώ οδηγείς αμέριμνος ένα βράδυ…

Η ουσία σε ένα τέτοιο τίτλο βρίσκεται κατά 99% στο gameplay οπότε ας το πάρουμε από την αρχή. Όσο δεν κουτουλάς την κασίδα σου σε ντουβάρια προσπαθώντας να λύσεις το κάθε puzzle, περνάς την ώρα σου έγκλειστος σε ένα μικροσκοπικό και μουντό δωμάτιο το οποίο περιέχει ίσα ίσα όση τροφή χρειάζεσαι(κυριολεκτικά σαν σκυλοτροφή) για να επιβιώσεις. Διαθέτει όμως και μία οθόνη υψηλής ευκρίνειας όπου λαμβάνεις διάφορες πληροφορίες και διαλέγεις προς ολοκλήρωση κάποια μονάδα παραγωγής.

Από εδώ και μπρος is the real deal! Όλα έχουν να κάνουν με κύβους. Κάποιοι κύβοι βγαίνουν με σταθερή ροή από μία ή περισσότερες εξόδους και πρέπει να τους κατευθύνεις, με την σωστή διάταξη που σου υποδεικνύεται, στον προορισμό τους. Αναμενόμενα και για να μην τα κάνεις πάνω σου από την αρχή και βγεις στους δρόμους βραδιάτικα τραγουδώντας Ιτιά λελουδιασμένη, τα πράγμα είναι εξαιρετικά βατά κι εύκολα. Πολύ γρήγορα όμως αρχίζει να επικρατεί ένα σαδιστικό κλίμα και μάλιστα με γρήγορα αυξανόμενες τάσεις. Σε κάτι τέτοια σημεία είναι που αρχίζω και αναρωτιέμαι – “Είμαι ακόμη στην αρχή ρε φίλε, παρακάτω δηλαδή πόσο δύσκολο παίζει να είναι;” Ε δεν φαντάζεσαι.

[r] Infinifactory 2

…ξαφνικά βρίσκεσαι σε ένα τέτοιο μέρος!

Διαθέτεις τους δικούς σου κύβους-εργαλεία ξεκινώντας με τον κυλιόμενο διάδρομο ο οποίος είναι μακράν ο πιο βασικός. Είναι όμως και ο απλούστερος, οι υπόλοιποι είναι που κάνουν τις καταστάσεις πικάντικες και ακραία πολύπλοκες. Υπάρχει ένας “σκέτος” κύβος μόνο και μόνο για να τοποθετείς επάνω του άλλους που απαιτούν μεγαλύτερο ύψος ανάλογα την περίπτωση ή μπορεί να χρησιμοποιηθεί κι ενδιάμεσα στους κυλιόμενους για να σταματήσει ένας κύβος εκεί που τον θέλεις. Να σημειώσω ότι ένας κύβος(ατέρμονο overuse λέξης) μπορεί να κάτσει στο πάτωμα αλλά και σε έναν κάθετο τοίχο, δεν έχει σημασία αρκεί να υπάρχει επιφάνεια για να ακουμπήσει. Επιπλέον μπορείς να τους περιστρέφεις ώστε να κάθεται στην πλευρά που βολεύουν τα σχέδιά σου. Στην στολή σου είναι προσαρτημένο ένα jetpack ώστε να ίπτασαι έχοντας ατέλειωτη ελευθερία κινήσεων.

Δεν είναι όλοι οι κύβοι διαθέσιμοι εξ αρχής κι αυτό για να μην μπερδευτείς, έχεις όσους χρειάζεσαι κι όσο ανεβαίνουν οι απαιτήσεις τόσο ξεκλειδώνεις νέους. Άλλοι κολλάνε τους κύβους προς συναρμολόγηση μεταξύ τους, άλλοι τους περιστρέφουν εν κινήσει, άλλοι πάλι τους σπρώχνουν σε διαφορετικά μονοπάτια ενώ υπάρχουν κι εκείνοι που απλά ελέγχουν κι ανάλογα ενεργοποιούν άλλα τμήματα. Φαντάσου τώρα να τα απλώνεις όλα αυτά εδώ κι εκεί ξοδεύοντας όλη την φαιά ουσία που διαθέτεις, μιλάμε για το απόλυτο χάος. Ένα χάος για τους υπόλοιπους γιατί για εσένα είναι το πλάνο που σκέφτηκες διεξοδικά με πολλές ενδιάμεσες αποτυχίες.

[r] Infinifactory 3

Ψόφησε μέσα στην μοναξιά του. Τουλάχιστον είχε όμορφη θέα.

Έπειτα από μία ολόκληρη ώρα αχαλίνωτης δημιουργίας, κάνεις ένα zoom out παρατηρώντας με καμάρι τις υπερπολύπλοκης λογικής σου κατασκευές με τους δαιδαλώδεις διαδρόμους και λειτουργίες. Όντας σίγουρος πως έφτασες στο τέλος ενεργοποιείς την ροή και θαυμάζεις πως όλα κινούνται στην εντέλεια. Ξαφνικά παρατηρείς πως κοντά στην αρχή υπάρχει μία ελάχιστη απόκλιση χρόνου που φαίνεται αρκετά παρακάτω κι όλα καταρρέουν… Ορμάς στο μπαλκόνι κι ουρλιάζεις ινδιάνικα τσιμπώντας τις ρόγες σου. Ένας από απέναντι σου φωνάζει “σκάσε ρε τσογλάνι να κοιμηθούμε” κι εκεί είναι που σκέφτεσαι “δεν θα με νικήσει εμένα αυτό!” Επιστρέφοντας θυμάσαι από το tutorial ότι μπορείς να ρυθμίσεις την συχνότητα της ροή των κύβων κι αποφασίζεις να δοκιμάσεις. Ανακαλύπτεις όμως πως σπάνια λύνεται το πρόβλημα έτσι εφόσον το δημιούργημά σου έγινε με βάση την ήδη υπάρχουσα ροή……. Exit to desktop! Ουσιαστικά δηλαδή ζήσε για να παλέψεις μία άλλη μέρα.

Η παραπάνω διαδικασία όσο συνεχίζεις γίνεται μεθυστικά εθιστική κι όχι άδικα. Καταρχήν όλα δουλεύουν στην εντέλεια, εγώ τουλάχιστον δεν παρατήρησα κάποιο πρόβλημα. Εκείνο όμως που συμβάλει καθοριστικά στον εθισμό είναι το σκορ που σου πετάει αφού μετά κόπων και βασάνων έχεις ολοκληρώσει ένα puzzle. Αυτό χωρίζεται σε δύο μέρη, το cycle που έχει να κάνει με τον χρόνο που κάνει να μετακινηθεί ένας κύβος σε έναν καθορισμένο χώρο, δηλαδή όσο πιο γρήγορα πηγαίνει τόσο καλύτερο το σκορ σου. Κι έπειτα έχουμε το footprint το οποίο υπολογίζει πόσο απλωμένη είναι η κατασκευή σου οριζόντια στον χώρο. Το εκπληκτικό είναι πως το Infinifactory κρατάει τα στατιστικά των λύσεων του κάθε παίκτη και τα συγκρίνει άμεσα με τα δικά σου σε περίπτωση που θέλεις να βελτιωθείς βρίσκοντας καλύτερες λύσεις. Το steam workshop έρχεται για να δώσει ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον κι ατελείωτα puzzles. Μέχρι που οι developers σε αναγκάζουν να ολοκληρώσεις το puzzle που έχεις δημιουργήσει πριν πάρει το δρόμο του workshop ώστε να είναι σίγουρα επιλύσιμο.

[r] Infinifactory 4

Έτσι ο παικταράς(Spoiler)!

Οπτικά είναι σχετικά αδιάφορο αλλά δεν έγινε και τίποτα. Πέρα από κάποια όμορφα στατικά backgrounds κατά γενική ομολογία είναι ολίγον μουντά. Ζωηρό χρώμα έχουν τα εργαλεία σου, δηλαδή αυτά που έχουν σημασία στην τελική. Τα ηχητικά εφέ είναι εκεί για να εξυπηρετήσουν τους σκοπούς τους. Η μουσική είναι συνήθως ένα χαλί ίσα ίσα για να μην μπαίνει στον δρόμο της σκέψης σου αλλά μερικές φορές δυστυχώς παρατήρησα πως τραβάει κάτι slowdowns που είναι άκρως ενοχλητικά.

Όσοι αγαπούν τα ποιοτικά puzzle games θα το λατρέψουν τα μάλα, όσο για τους υπόλοιπους είναι μίας πρώτης τάξεως ευκαιρία να κάνουν την αρχή στο είδος.


Πλατφόρμες:
Mac 
PC 
Developers:
Zachtronics 
Publishers:
Zachtronics 
Πότε βγήκε:
June 30, 2015
Αριθμός παικτών:




Leave a Reply