Zotrix Review

– Τι είναι το Zotrix;

Μήπως σου λέει κάτι το Galaga; Το Space Invaders; Κάτι τέτοιο είναι και το Zotrix, δηλαδή space shooter που φέρνει σε αυτά. Είναι και κάτι παραπάνω όμως, εισάγει ένα σύστημα οικονομίας που πραγματεύεται την διαχείριση πόρων αλλά και αναβαθμίσεις μεταξύ των διαστημικών σταθμών φέρνοντας έτσι την κλασσική εμπειρία στην σύγχρονη εποχή.

– Ακούς εκεί Zotrix! Σαν κακός από Σαϊεντολογία ακούγεται, τι παίζει με το στόρι;

Σιωπή ανάγωγε, πιπέρι ο Tom Cruise! Ε καλά τώρα διαστημικό είναι με το μέλλον έχει να κάνει. Σε μερικές δεκαετίες από τώρα λοιπόν κι ενώ έχει καταστραφεί η βάση μας στον Άρη(Ryan Air, Γη – Άρης με επιστροφή, 30 ευρώ και χωρίς χειραποσκευή), η ανθρωπότητα ξεκίνησε ένα κυνηγητό για μια εξωγήινη νοημοσύνη που κατέφθασε στο Ηλιακό μας σύστημα χρησιμοποιώντας προηγμένη τεχνολογία διαστημικών ταξιδιών. Μας πήρε 40 χρόνια να στήσουμε ένα δίκτυο διαστημικών σταθμών πολύ πιο μακριά από τον Πλούτωνα. Είμαστε στο 2096 και οι τελευταίες αναφορές δείχνουν ίχνη αυτής της εξωγήινης νοημοσύνης, την οποία ονομάσαμε Zotrix(ορίστε το έμαθες), στην ίδια περιοχή που βρίσκεται ένας από τους σταθμούς μας. Εσύ είσαι ένας από τους καλύτερους νεοσύλλεκτους από το Solar Division 2, ένα τμήμα από διαστημικούς διοικητές εκπαιδευμένοι για μάχες κοντινών αποστάσεων. Καθήκον σου είναι να προστατεύεις τα φορτία μεταξύ των σταθμών. Εντάξει δεν είναι και Star Wars αλλά έχει το ενδιαφέρον του.

– Γραφικά, πες μου για τα γραφικαααά!

Τα γραφικά είναι πιστά στο ύφος που κυριαρχούσε στα 80s και early 90s. Οι μαθουσάλες θα κάνουν αμέσως τον συσχετισμό. Όμορφα sprites, ωραίες λεπτομέρειες στα animations ενώ τα particle effects κάνουν την διαφορά καθώς γεμίζει η οθόνη σου με εκρήξεις και βλήματα σε μια πανδαισία χρωμάτων. Οι παλιές καραβάνες σίγουρα θα τα λατρέψουν.

 

– Και από ήχο; Ταξιδεύει κανονικά στο κενό του διαστήματος;

Κανονικότατα, σιγά που θα θέλαμε και ρεαλισμό σε κάτι τέτοιο. Άσε που και τίτλοι που θέλουν να είναι ρεαλιστικοί και αφορούν το διάστημα πάλι έχουν ήχους, τι στα βουβά θα παίζεις; Anyway να πούμε, η μουσική σε γενικά επίπεδα είναι απολύτως ταιριαστή με το όλο theme και τα εφεδάκια με μικρές εξαιρέσεις είναι απολαυστικά. Το μόνο εφέ ήχου που με ενόχλησε λίγο είναι όταν αρπάζεις το powerup δεύτερου επιπέδου για το όπλο σου, ο ήχος γίνεται λίγο εκνευριστικός.

– Στην ουσία τώρα, θέλω να μάθω τα πάντα για το gameplay.

Αρχικά ομολογώ ότι από καθαρή noobιά εκ μέρους μου εκνευρίστικα με την δυσκολία του πρώτου επιπέδου. Αυτό γιατί ενώ χρειάζεται να έχεις απλά πατημένο συνεχόμενα το πλήκτρο που πυροβολάει εγώ αναλώθηκα σε button mashing λογική. Μιλάμε μου πόνεσε το δάχτυλο, tragic. Αφού την βρήκα την άκρη λοιπόν κι άρχισα να περνάω πίστες, έκανα την διαπίστωση ότι η τεχνική σου, όσο καλή κι αν είναι, δεν λέει τίποτα αν δεν κάνεις αναβαθμίσεις. Ο κάθε σταθμός έχει τις δικές του αναβαθμίσεις και αναλώσιμα που μπορείς να αγοράσεις κερδίζοντας χρήματα από τις αποστολές. Πυρινικά, τορπίλες, ασπίδες καινούρια κανόνια… μέχρι και καινούριο σκάφος μπορείς να αγοράσεις.

Εδώ μπαίνουν στην μέση οι πόροι που χρειάζεσαι για κάθε αγορά και παίρνει μπρος το σύστημα της οικονομίας στο οποίο έκαναν καταπληκτική δουλειά. Είναι σαν το χρηματιστήριο αλλά μην τρομάξεις, είναι χωρίς φούσκες όπως του 1999. Οι τιμές ανεβοκατεβαίνουν ενώ μπορείς να δεις τις υψηλότερες και χαμηλότερες για κάθε σταθμό και αναλόγως να κάνεις τις αγοραπωλησίες που σε συμφέρουν. Κοβάλτιο, νικέλιο, χρυσός κι ένα σωρό άλλα είναι αναγκαία για τις αγορές σου.

Είναι ένα παιχνίδι των άκρων όπου είτε θα το παρατήσει κανείς γρήγορα ή απλά δεν θα σταματήσει ποτέ να παίζει.

Πάντα έχεις να διαλέξεις μεταξύ κάποιων επιπέδων με αναγραφόμενο επίπεδο δυσκολίας ξεκινώντας από το 1. Μερικές από αυτές σε οδηγούν προς επίτευξη αποστολών που σου έχουν ανατεθεί που είναι και ο κύριος στόχος σου για να προχωρήσει η ιστορία(και να πάρεις achievements). Στο shooting κομμάτι μπορείς να παίξεις είτε με τον συνδυασμό mouse/keyboard είτε με controller. Θα σε συμβούλευα όμως να αποφύγεις το controller μιας και δεν πλησιάζει καν την ακρίβεια του mouse, εκτός βέβαια αν ηδονίζεσαι από τέτοιου είδους δυσκολία. Εξωγήινα σκάφη σου επιτίθενται από παντού ανά ομάδες, σε διάφορους σχηματισμούς και ταχύτητες για να σε εξοντώσουν. Εσύ από την μία μετακινείς το σκάφος σου ελεύθερα και με τον πόντικα στρέφεσαι προς τα εκεί που θέλεις να πυροβολήσεις.

Το μόνο αρνητικό με το shooting είναι ότι καμιά φορά καταντάει επαναλαμβανόμενο και μπορεί να βαρεθείς. Έχει την ποικιλία του σε απλούς εχθρούς, bosses και σε καταστάσεις περίεργες κι αν επιμένεις λίγο και προσπερνάς τα βαρετά σημεία θα το εκτιμήσεις περισσότερο.

– Μας ζάλισες, μια απλή ερώτηση έκανα. Δυσκολάκι ακούγεται όμως.

Καλά ρε, εσύ δεν μου είπες να σου πω τα πάντα; Τς τς τς, αχαριστία στον κύβο. Όσο ανεβαίνει το επίπεδο δυσκολίας των επιπέδων, φυσικό δεν είναι; Ακόμη πιο δύσκολο είναι να έχεις τις κατάλληλες αναβαθμίσεις που σου χρειάζονται αλλιώς ή πρέπει να είσαι απίστευτος παικταράς ή να διαλέξεις απλώς μια πιο εύκολη πίστα. Το οικονομικό μοντέλο με τις αγορές, τους πόρους και τις αναβαθμίσεις θέλει προσεκτικό σχεδιασμό αλλιώς θα βρεθείς γρήγορα να κολυμπάς σε βαθιά νερά. Αν παίξεις σωστά και με πλάνο δεν είναι δύσκολο, το σίγουρο όμως είναι πως σε καμία περίπτωση δεν μπορείς να το πεις εύκολο.

Ούτε καν πλησιάζει στο πόσο μπορεί να γεμίσει η οθόνη σου!

Ούτε καν πλησιάζει στο πόσο μπορεί να γεμίσει η οθόνη σου!

– Είναι από αυτά που παίζεις μέχρι τα βαθιά γεράματα;

Μέχρι να τα εκατοστήσεις που λένε, δεν νομίζω αλλά σίγουρα έχει μεγάλη αντοχή στον χρόνο. Αν το απόλαυσες στο πρώτο σου playthrough δεν σε σταματάει κάτι από το να το ξεκινήσεις από την αρχή και οπλισμένος με τις διευρυμένες πλέον γνώσεις σου, να το κάνεις το πουτανάκι σου. Πιστεύω πως είναι ένα παιχνίδι των άκρων όπου είτε θα το παρατήσει κανείς γρήγορα ή απλά δεν θα σταματήσει ποτέ να παίζει.

– Αν μου αρέσει πολύ, υπάρχει κάτι ανάλογο να μου προτείνεις;

Είσαι τυχερός, η παρέα του GreekGamer έχει ασχοληθεί με space shooters διαφόρων ειδών. Όπως τα Steredenn, in Space και Resogun. Ακόμη ένα πολύ δυνατό διαστημικό αλλά αυτή την φορά strategy είναι το Distant Star: Revenant Fleet. Αν σε ενδιαφέρει να είναι ίδιας λογικής βέβαια, κοίτα προς την μεριά των Τranscendence και τα 2 Solar Winds κατευθείαν από DOS. Τέλος μπορείς απλά να γουστάρεις όπως παλιά παίζοντας Space Invaders και ούτε γάτα ούτε ζημιά.

Επίσημη ιστοσελίδα: ZeroBit Games


Πλατφόρμες:
Mac 
PC 
PS4 
Developers:
ZeroBit Games 
Publishers:
Ocean Media LLC 
Πότε βγήκε:
July 27, 2015
Αριθμός παικτών:




Leave a Reply