Breath of the Wild

The Legend of Zelda: Breath of the Wild – Εφ’ όλης της ύλης…

Σε προηγούμενο άρθρο είδαμε το πρώτο gameplay trailer του Breath of the Wild που μας έδωσε μια πρώτη γεύση για το τι έπεται στην νέα περιπέτεια του Link. Ακολούθησαν 8 περίπου ώρες παρουσίασης που κατά συντριπτική πλειοψηφία αφορούσαν το νέο The Legend of Zelda. Οι πληροφορίες που προέκυψαν είναι τόσες που οι σελίδες με τις σημειώσεις γέμιζαν η μία μετά την άλλη. Αφού τα έβαλα σε μία τάξη, ήρθε η ώρα να σας τα παρουσιάσω καθώς και να αναλύσω κάποιες πτυχές του. Ας ξεκινήσουμε με ένα βίντεο στο οποίο ο game director, στα τελευταία παιχνίδια της σειράς, Eiji Aonuma κάνει τις απαραίτητες συστάσεις με τον κόσμο του Breath of the Wild.

Αρχικά ο Aonuma εξηγεί πως ήθελε να δημιουργήσει κάτι που θα ξεφεύγει από την πεπατημένη της σειράς ενώ αργότερα αστειεύεται με το γεγονός ότι, παρά τις προθέσεις του, για ακόμη μία φορά ο Link ξεκινάει όντας σε βαθύ ύπνο. Ξυπνά σε ένα μυστηριώδες μέρος και από τις πρώτες στιγμές του gameplay μαθαίνουμε πως αυτή την φορά θα υπάρχει τεχνολογία και πως ο Link θα αλληλεπιδρά με αυτή μέσω μίας συσκευής ονόματι Sheikah Slate. Αμέσως μετά εξοπλίζεται με ρούχα και παρατηρούμε πως πλέον οι φορεσιές δεν είναι μία και μόνο στολή, όπως είχαμε συνηθίσει, αλλά χωρίζονται σε παντελόνι και μπλούζα. Επίσης τα ενδύματα φαίνεται πως δεν αρκούνται σε θέμα αισθητικής και κάποιων ιδιοτήτων αλλά πως έχουν και στατιστικά, τα συγκεκριμένα για παράδειγμα ανεβάζουν το armor του Link.

Αν θέλουμε να μιλάμε για σπάσιμο των παραδόσεων δεν γίνεται να μην παρατήρησες την φωνή που ξυπνάει τον Link στην αρχή. Είναι η πρώτη φορά που συναντάμε φυσιολογικά voice overs, πέρα από τα συνεχή “Listen” της Navi στο Ocarina of Time, κάτι που εδώ και χρόνια διχάζει τους οπαδούς της σειράς για το αν πρέπει να υπάρχουν ή όχι. Φαντάζομαι πως τελικά θα ακολουθήσουν την μεσαία οδό όπου πολλοί NPCs θα έχουν voice overs ενώ ο Link όχι.

Η μη συμβατικότητα συνεχίζεται βλέποντας για πρώτη φορά να υπάρχει πλήκτρο άλματος. Αν αναλογιστεί κανείς την λογική του level design που ακολουθούσε ως τώρα η σειρά, εύκολα αντιλαμβάνεται πως μια τέτοια αλλαγή δεν είναι διόλου μικρή υπόθεση. Μέχρι να το χωνέψουμε όμως γινόμαστε μάρτυρες μιας ακόμη νέας ικανότητας του Link, το να μπορεί να σκαρφαλώνει. Τώρα θα μου πεις ότι λέω κουταμάρες αφού πάντα μπορούσε να σκαρφαλώσει και θα έχεις δίκιο, εν μέρη. Αυτό που ίσως δεν φαίνεται με την πρώτη είναι πως ο Link θα μπορεί πλέον να σκαρφαλώνει σε όλες τις επιφάνειες ασχέτως με το αν υπάρχουν κλαδιά ή προεξοχές, κάτι που επίσης επηρεάζει τα μάλα το level design.

Βγαίνοντας από την μυστηριώδη σπηλιά θαυμάζουμε με ένα πανοραμικό πλάνο την νέα εκδοχή της Hyrule που εκτός από τεράστια φαίνεται και ιδιαιτέρως όμορφη. Εδώ λοιπόν είναι ένα καλό σημείο να κάνουμε μία στάση και να μιλήσουμε για τα γραφικά. Αυτά χρησιμοποιούν τόσο cel shaded τεχνοτροπία όσο και πιο συμβατικές πρακτικές. Με αυτή την μίξη φαίνεται πως έχουν βρει την χρυσή τομή στο να δείχνουν όμορφα και ταυτόχρονα να μην ζορίζουν την κονσόλα που έτσι κι αλλιώς χρειάζεται τους πόρους για να κάνει το rendering ενός τόσο μεγάλου κόσμου. Αυτή η οικονομία πόρων βέβαια δεν φαίνεται να είναι αρκετή καθώς σε αρκετές περιπτώσεις βλέπουμε επίπεδα textures σε βράχια, δέντρα και θάμνους. Εκτός από τα cel shaded στοιχεία που δείχνουν υπέροχα τα υπόλοιπα θέλουν δουλειά ακόμη, κάτι που το ανέφεραν κατά την διάρκεια της παρουσίασης λέγοντας πως πολλά εξ αυτών βρίσκονται σε στάδιο βελτίωσης.

Σε μία σκηνή βρίσκεις έναν ηλικιωμένο με τον οποίο έχετε μία σύντομη συζήτηση. Στο πλαίσιο του διαλόγου τον αναφέρει ως Old Man κάτι που με έκανε να αναρωτηθώ αν πρόκειται για τον ίδιο παππού που συναντούσες στο πρώτο The Legend of Zelda πριν 30 χρόνια. Ξέρεις, αυτός που σου έλεγε “It’s dangerous to go alone, take this.” Στο παρακάτω βίντεο η παρέα του Treehouse παρέα με τον θρυλικό Shingeru Miyamoto συζητούν για το πως το Breath of the Wild συνδέεται άμεσα με το Zelda του NES.

Το σύστημα μάχης μοιάζει να έχει ανέβει ένα σκαλοπάτι σε σχέση με τα προηγούμενα της σειράς. Αυτό που την βελτιώνει είναι η πληθώρα των όπλων και οι διαφορετικοί τρόποι χρήσης τους αλλά και η εμφανώς βελτιωμένη τεχνητή νοημοσύνη των εχθρών οι οποίοι έτσι και χάσουν το όπλο τους ψάχνουν άλλους τρόπους για να σε αντιμετωπίσουν με τελευταίο αυτόν του λιθοβολισμού. Το κάθε όπλο διαθέτει μία ειδική κίνηση η οποία εκτελείται με την παρατεταμένη πίεση του πλήκτρου επίθεσης. Η πιο χαρακτηριστική από αυτές είναι ο στροβιλισμός με το ξίφος ενώ στην περίπτωση που έχεις δόρυ ο Link εξαπολύει γρήγορες σουβλιές προς τον αντίπαλο.

Επίσης υπάρχει parry μηχανισμός ο οποίος ανοίγει την άμυνα των αντιπάλων προς εντυπωσιακά counter attacks, κάτι που θυμίζει σε μεγάλο βαθμό την αντίστοιχη ικανότητα που έχεις στο Dark Souls. Ένα ακόμη ωραίο χαρακτηριστικό είναι η τοξοβολία συνδυαζόμενη με bullet time effect, κάτι που είδαμε ξανά σε παλαιότερη παρουσίαση του παιχνιδιού από τους Aonuma και Miyamoto. Εκτός των άλλων τα όπλα και οι ασπίδες μπορούν να χαλάσουν από την πολύ χρήση οπότε πρέπει να φροντίζεις να έχεις απόθεμα.

Παρατηρούμε επίσης τον Link να μαζεύει υλικά κάτι που στα προηγούμενα Zelda είχε να κάνει περισσότερο με αποστολές και πυρομαχικά. Στο Breath of the Wild υπάρχει τεράστια ποικιλία αντικειμένων που μπορείς να συλλέξεις όπως φαγώσιμα τα οποία θα μαγειρεύεις φτιάχνοντας φίλτρα και εδέσματα αλλά και ξύλα για να στήσεις εστίες φωτιάς. Για παράδειγμα κόβοντας ένα δέντρο θα συλλέγεις τόσο το ξύλο όσο και τους καρπούς του.

Για να μαζέψεις κρέας θα πρέπει να κυνηγήσεις την πανίδα ή εναλλακτικά να πάρεις ένα κομμάτι που μαγειρεύουν ήδη μια παρέα από Bokoblins που έχουν κατασκηνώσει. Και στις δύο περιπτώσεις είναι πολύ χρήσιμο να εισέρχεσαι σε stealth mode αφού τόσο τα ζώα όσο και τα τέρατα μπορούν να σε δουν αλλά και να σε ακούσουν. Μία μικρή στρόγγυλη ένδειξη στο HUD του παιχνιδιού σε ενημερώνει για το πόσο θόρυβο κάνεις ανά πάσα στιγμή.

Υπάρχουν και κάποια άλλα αντικείμενα που μαζεύεις χωρίς να γίνεται ξεκάθαρος ο σκοπός τους. Θα μαντέψω πως αργότερα εκτός από cooking ενδέχεται να υπάρχει και crafting ή έστω η δυνατότητα αναβάθμισης του εξοπλισμού σου.

Νομίζω πως έφτασε η ώρα να ρίξουμε ένα βλέφαρο στον νέο αυτό κόσμο της Hyrule. Ουκ ολίγες φορές, κατά την διάρκεια των gameplay videos, βλέπουμε τους παίκτες να συμβουλεύονται τον χάρτη του παιχνιδιού. Προσωπικά ένιωσα να με καταλαμβάνει ένα τοσοδούλι δέος μόλις συνειδητοποίησα το πόσο πελώριος είναι ο κόσμος προς εξερεύνηση. Ακόμη μεγαλύτερη εντύπωση δημιουργεί το πως είναι δομημένος αυτός ο κόσμος ο οποίος και διαθέτει δική του γεωγραφία. Με λίγα λόγια ότι κι αν βλέπει ο οφθαλμός σε περίμετρο 360 μοιρών δεν αποτελεί απλώς ένα όμορφο background αλλά μπορείς να το επισκεφτείς. Αυτό γίνεται αντιληπτό χρησιμοποιώντας την Sheikah Slate ως κυάλια ούτως ώστε να μαρκάρεις στον χάρτη μακρυνές περιοχές και κατόπιν να ταξιδέψεις προς αυτές.

Όπως ήδη γνωρίζουμε το Breath of the Wild θα είναι open world και θα επικροτεί την εξερεύνηση. Αυτό σημαίνει πως το που θα κατευθύνεται ο εκάστοτε παίκτης θα εξαρτάται σχεδόν πάντα από αυτόν κι όχι από κάποιον γραμμικό σχεδιασμό. Πρόσθεσε τώρα στην εξίσωση το σκαρφάλωμα, το grinding των αντικειμένων, το να μπορείς να κάνεις snowboard με την ασπίδα, το paragliding με κομμάτι ύφασμα, τα άλογα κι ένα σωρό ακόμη δραστηριότητες που είναι προσεκτικά διασκορπισμένες στον ευρύτερο κόσμο και καταλαβαίνεις τον όγκο του gameplay που κρύβεται μπροστά σου, έστω και ως ιδέα. Όπως αναφέρει (χονδρικά μεταφράζοντας) και ο Aonuma-san, το να χαθείς ενώ εξερευνείς είναι κάτι το θεμιτό.

Επίσης ο κόσμος φαίνεται να έχει συνοχή. Οι αλλαγές του εδάφους και γενικότερα του περιβάλλοντος είναι μία σταδιακή εμπειρία. Εκτός των άλλων το Breath of the Wild θα περιέχει physics με τα οποία μπορείς να πειραματιστείς αλλά και να επιλύσεις γρίφους. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι όποιες αλλαγές κάνεις θα είναι μόνιμες στον κόσμο, κάτι που γίνεται αντιληπτό στο βίντεο που πειραματίζεται ο γνωστός youtuber The Completionist με κάποιες νέες ικανότητες του Link.

Μία ακόμη προσθήκη είναι πως τα καιρικά φαινόμενα θα εναλλάσσονται δυναμικά βάζοντας έτσι κι άλλο ένα λιθαράκι που θα σε κάνει να βυθιστείς μέσα στο κόσμο. Όλα αυτά φαίνεται πως τρέχουν άψογα στο Wii U αφού δεν παρατήρησα frame drops που τουλάχιστον να είναι αντιληπτά με το μάτι.

Ο Aonuma είπε πως επίτηδες δεν έδειξε κάτι που να αφορά το σενάριο καθώς δεν θέλει σε καμία περίπτωση να προδώσει τα τεκταινόμενα. Αυτός είναι ο λόγος που δεν είδαμε ούτε πόλεις ούτε επιπλέον χαρακτήρες. Επίσης αναφέρει πως θα υπάρχουν κανονικά dungeons όπως τα έχουμε συνηθίσει στην σειρά αλλά μαζί με αυτά θα μπορείς να ανακαλύψεις και πάνω από εκατό shrines τα οποία είναι κάτι σαν mini dungeons. Θα αφήσω εδώ τέσσερα βίντεο με gameplay που αφορά τα Shrines: 1/42/43/44/4.

Τόσες ώρες gameplay και το μόνο που είδαμε ως τώρα είναι μία πολύ μικρή περιοχή του χάρτη. Ευτυχώς ο Aonuma μας αφήνει να ρίξουμε και μία κλεφτή ματιά στον υπόλοιπο κόσμο.

Επίτηδες άφησα κάποια στοιχεία έξω από το παρόν άρθρο κι αυτό γιατί στο τέλος θα κατέληγε στο μέγεθος μίας μικρής νουβέλας. Για ορεκτικό λοιπόν θα αναφέρω επιγραμματικά ορισμένες πληροφορίες ακόμη. Μέσα στα Shrines δεν θα μπορείς να σκαρφαλώνεις όπως στον υπόλοιπο κόσμο. Δεν θα ακούγεται πάντα κάποιο μουσικό κομμάτι κι αυτό για να δοθεί έμφαση στους ambient ήχους της φύσης γύρω σου. Θα υπάρχουν motion controls ανά περιπτώσεις όμως γενικά ο χειρισμός θα είναι συμβατικός. Επιβεβαιώνεται η ύπαρξη του Ganon και πως ο Link κοιμόταν για 100 χρόνια.

Τέλος η Nintendo ετοιμάζει τα αντίστοιχα Amiibos ενώ θα έχετε την δυνατότητα να χρησιμοποιήσετε και το Amiibo του Wolf Link από το Twilight Princess. Το The Legend of Zelda: Breath of the Wild αναμένεται να κυκλοφορήσει μαζί με την νέα κονσόλα της Nintendo τον Μάρτιο του 2017. Θα υπάρχει έκδοση για το Wii U αλλά και για το Nintendo NX.


Πλατφόρμες:
Wii U 
Developers:
Nintendo 
Publishers:
Nintendo 
Πότε βγήκε:
January 1, 1970
Αριθμός παικτών:



Leave a Reply