Το 1959, εννέα εκδρομείς βρέθηκαν νεκροί στο όρος Kholat Syakhl της Ρωσίας, τμήμα ακόμη τότε της Σοβιετικής Ένωσης. Ο λόγος, που οι άνδρες και γυναίκες νεαρής ηλικίας εγκατέλειψαν τις σκηνές τους και ξεχύθηκαν στο δάσος μέσα στη νύχτα και το ψοφόκρυο, αφήνοντας πίσω ακόμη και τα παπούτσια τους, παραμένει μυστήριο έως και σήμερα. Σύμφωνα με τα ιατροδικαστικά πορίσματα, οι περισσότεροι από αυτούς πέθαναν από υποθερμία, ενώ τρία πτώματα έφεραν κακώσεις. Ανιχνεύτηκε επίσης ραδιενέργεια στα ρούχα ορισμένων θυμάτων.
Οι αρχές αποφάνθηκαν, ότι κάποια ανυπέρβλητη δύναμη προκάλεσε τον θάνατο των εκδρομέων. Ντόπιοι κατηγόρησαν τους ιθαγενείς Μανζί, επινόησαν σενάρια με εξωγήινους, αλλά δεν απέκλεισαν και την περίπτωση της χιονοστιβάδας. Υπήρξαν επίσης πληροφορίες, ότι ο στρατός χρησιμοποιούσε τη συγκεκριμένη περιοχή για δοκιμές πολεμικού υλικού. Όλες οι εκδοχές αποτελούν καλή βάση για να χτιστεί πάνω τους ένα Horror Adventure. Μην περιμένετε να μαρτυρήσω ποια επιλέχθηκε εδώ! Το μόνο που πιστεύω πως μου επιτρέπεται να γράψω είναι, ότι ο developer συνδύασε στοιχεία από όλα τα παραπάνω, για να δημιουργήσει την καλή ιστορία, αλλά και το περιβάλλον του Kholat.
56 χρόνια μετά από το τραγικό γεγονός, παίρνετε τον ρόλο ενός ερευνητή, ο οποίος φτάνει στην περιοχή με το τρένο, για να ακολουθήσει τα βήματα των άτυχων πεζοπόρων. Η αλήθεια, η οποία εξυπηρετεί την εξέλιξη του παιχνιδιού, κρύβεται σε σελίδες από τα ημερολόγια των θυμάτων και επιστολές άλλων προσώπων, που βρίσκονται διάσπαρτες στην πλαγιά και τις σπηλιές του βουνού. Όσο απομακρύνεστε από τον σταθμό, αφήνετε πίσω σας τα λιγοστά σπίτια και εισέρχεστε στο δάσος, το τοπίο αρχίζει να γίνεται ομοιόμορφο, αφιλόξενο και συνάμα γοητευτικό. Θα βρεθείτε ξαφνικά σε μεγάλο υψόμετρο και η μέρα θα γίνει ως δια μαγείας νύχτα. Τα βήματά σας θα σας οδηγήσουν κάποιες φορές μπροστά σε εντυπωσιακές τοποθεσίες, όπου το σκηνικό αλλάζει δραματικά.
Θα πρέπει να είστε ιδιαίτερα παρατηρητικός, για να εντοπίσετε τα στοιχεία, που θα σας δώσουν απαντήσεις και ευτυχώς για εσάς, ο developer τα φωτίζει με κόκκινο ή γαλάζιο χρώμα. Η πορεία σας θα είναι μοναχική και δε θα συναντήσετε ψυχή ή σχεδόν ψυχή στο μεγαλύτερο διάστημά της. Η IMGN.PRO έχει επινοήσει έναν ξεχωριστό τρόπο, για να παρακολουθήσετε με παραστατικότητα τις υποτιθέμενες κινήσεις των νεαρών. Θα δείτε φλεγόμενες πατημασιές να σχηματίζονται πάνω στο χιόνι. Ακολουθήστε τις, για να βρείτε ίσως λίγο παρακάτω ανθρώπινες φιγούρες, επίσης φλεγόμενες, να τρέχουν για να ξεφύγουν από κάτι ή κάποιον. Εσείς θα καταφέρετε να ξεφύγετε; Θα ακούσετε επίσης κραυγές τρόμου και κλάματα.
Δυσκολεύομαι κάπως να αντιληφθώ, γιατί ο developer μας «στέλνει» σε μία εξερευνητική αποστολή χωρίς έναν βασικό εξοπλισμό και χρειάζεται να φτάσουμε στη σκηνή των αδικοχαμένων εκδρομέων, για να πάρουμε στα χέρια μας τον απαραίτητο χάρτη, μία πυξίδα και τον υπερπολύτιμο φακό. Ο μοναδικός λόγος, που περνάει από το μυαλό μου, είναι η συναισθηματική σύνδεση, μιας και υποτίθεται ότι τα αντικείμενα αυτά ήταν δικά τους.
Με τα τρία παραπάνω όργανα θα πορευτείτε στο Kholat. Θα συμβουλευτείτε ανά πάσα στιγμή τον χάρτη και την πυξίδα πατώντας το M και μπορείτε να τα έχετε διαρκώς και τα δύο σε πρώτο πλάνο, όταν κινήστε στον χώρο. Έχετε τη δυνατότητα να εστιάσετε στον χάρτη, για να δείτε καλύτερα τα μονοπάτια και τα σύμβολα, που έχουν σημειωθεί πάνω του, αλλά όχι και στην πυξίδα, για να διαβάσετε τις ενδείξεις. Το όπλο, που διαθέτετε για να αντιμετωπίσετε οτιδήποτε το απειλητικό για τη σωματική ακεραιότητα του χαρακτήρα σας, είναι τα πόδια του! «Τρεχάτε ποδαράκια μου» λοιπόν, αλλά δε θα τρέχετε για πολύ, γιατί η κούραση κάνει σχετικά γρήγορα την εμφάνισή της. Χρησιμοποιήστε επομένως με σύνεση αυτή την επιλογή.
Ο κόσμος του Kholat ξεγελάει αρχικά, δίνοντας την εντύπωση ότι είναι μεγάλος και θα χρειαστείτε μπόλικο χρόνο, για να τον εξερευνήσετε. Δεν είναι ακριβώς έτσι τα πράγματα! Όταν βρείτε τον τρόπο να προσανατολίζεστε με τη χρήση της πυξίδας και του χάρτη, τα πράγματα θα γίνουν πολύ εύκολα για εσάς και θα καταφέρετε να διασχίσετε όλα τα μονοπάτια σε τέσσερις με πέντε ώρες.
Η οπτική πρώτου προσώπου με έκανε να αισθάνομαι ότι πηγαίνω πραγματικά κόντρα στον καιρό και πως το χιόνι, που έφερνε ο δυνατός αέρας, χτυπούσε πραγματικά στο πρόσωπό μου. Η πολωνική εταιρεία, απεικόνισε εξαιρετικά τα καιρικά φαινόμενα, τον συννεφιασμένο ουρανό με το ολόγιομο φεγγάρι, αλλά και την άγρια ομορφιά του χιονισμένου βουνού. Σημειωτέον, χρησιμοποιήθηκε η Unreal Engine 4 για την ανάπτυξη του παιχνιδιού. Έμεινα έκπληκτη, όταν ο χαρακτήρας μου περπατούσε πάνω σε μία παγωμένη λίμνη και παρατήρησα ότι το νερό συνέχιζε να κυλά κάτω από τον διαφανή πάγο. Το μόνο πράγμα, που με ενόχλησε περιστασιακά, ήταν η αισθητή πτώση στο framerate.
Τα ηχητικά εφέ συμπληρώνουν απόλυτα την εικόνα, με τον άνεμο που λυσσομανάει να είναι ο μεγάλος πρωταγωνιστής. Ο άσσος στο μανίκι της εταιρείας στον τομέα του ήχου -και όχι μόνο- ακούει στο όνομα Sean Bean, γνωστός στους περισσότερους από εμάς σαν Eddard Stark ή Boromir. Ένας πολύ καλός κράχτης για το παιχνίδι ενός άγνωστου developer! Η ωραία εκφραστική φωνή του Βρετανού ηθοποιού δεν ακούγεται πολύ συχνά είναι η αλήθεια, αλλά έρχεται να δώσει κάποιες πληροφορίες, που λειτουργούν σαν κομμάτια, τα οποία συμπληρώνουν σιγά-σιγά το παζλ. Η μουσική κάνει ακριβώς αυτό, που θα περίμενε κανείς σε ένα παιχνίδι αυτού του είδους ηρεμόντας όταν χρειάζεται ή δίνοντας ένταση σε στιγμές αγωνίας.
Το Kholat θα σας ικανοποιήσει και με το παραπάνω, αν εκδρομή στο δάσος δε συνεπάγεται για εσάς ηρεμία και χαρά, αλλά εξερεύνηση, αγωνία και ενίοτε φόβος. Αν εξαιρέσουμε την πτώση στο framerate, το video game της ανεξάρτητης εταιρείας παρουσιάζεται πολύ δυνατό στους τεχνικούς τομείς, με τα γραφικά και τον ήχο να παίζουν πρωταρχικό ρόλο στη δημιουργία επιβλητικής και υποβλητικής ατμόσφαιρας. Προτιμήστε το, αν είστε φίλος του είδους!
2 Responses
[…] Horror game της IMGN.PRO σας το έχουμε συστήσει ήδη μέσα από το review μας, καθώς κυκλοφορεί από τις 10 Ιουνίου του 2015 για PC […]
[…] IMGN.PRO, developer και publisher του Kholat, ανακοίνωσε ότι συνεργάζεται με τη νεοσύστατη […]