Ένα παλιρροϊκό κύμα κυκλοφοριών θεματολογικά κεντραρισμένο στον βάναυσο κόσμο του Warhammer σαρώνει τα τελευταία χρόνια όλες τις πλατφόρμες κι από ότι φαίνεται έχει ακόμη πολύ δρόμο μπροστά του. Σχεδόν κάθε κατηγορία διαθέτει τουλάχιστον έναν Warhammer τίτλο είτε πρόκειται για το κλασικό fantasy είτε για την sci-fi εκδοχή του, Warhammer 40K. Γιατί όχι λοιπόν κι ένα Choose Your Own Adventure (CYOA). Έτσι κι αλλιώς το μέγεθος του lore είναι τέτοιο που επιτρέπει αβίαστα, εγχειρήματα σαν το Legacy of Dorn: Herald of Oblivion το οποίο είναι βασισμένο σε ένα gamebook που έγραψε ο Jonathan Green.
Καλύτερα κι από VR
To σενάριο σε βάζει στον ρόλο ενός νεοσυλλέκτου space marine που μαζί με τους πεπειραμένους του συντρόφους αναλαμβάνουν την εξερεύνηση κι εκκαθάριση ενός τιτάνιου διαστημικού σκάφους ονόματι Herald of Oblivion. Η μοίρα όμως είχε εντελώς διαφορετικά σχέδια από μία οργανωμένη αποστολή αφού κάτι στην τηλεμεταφορά πάει εντελώς στραβά με αποτέλεσμα να βρεθείς αποκομμένος από τους υπόλοιπους μέσα στο παγωμένο σκότος του πελώριου σκάφους. Ως αφοσιωμένος στρατιώτης δεν σε πτοούν και πολύ τέτοιες καταστάσεις, απλά εκτός από το να εξοντώσεις οτιδήποτε μιαρό συναντήσεις θα πρέπει να βρεις και τους συντρόφους σου.
Η ατμόσφαιρα που δημιουργείται καθώς παίζεις – αναγνώσκεις, τόσο από την όλη παρουσίαση όσο κι από το κείμενο, πραγματικά σε ρουφάει. Το πράσινο κυριαρχεί παντού αφού είναι σαν να βλέπεις μέσα από το ολογραφικών δυνατοτήτων κράνος ενός αυτοκρατορικού space marine. Η μουσική σε συνδυασμό με την λεπτομερή περιγραφικότητα του κειμένου είναι καθηλωτική. Τέτοια ταύτιση και immersion από ένα παιχνίδι του είδους με εξέπληξε κάτι παραπάνω από θετικά. Πολλά CYOA βέβαια έχουν καταπληκτική ατμόσφαιρα και σε μεταφέρουν επιτυχώς στον κόσμο τους, απλά θεωρώ πως το Herald of Oblivion το πάει ένα βήμα παραπέρα.
Στην αρχή μου μετέφερε το πόσο πανίσχυρος νιώθεις όταν βρίσκεσαι εντός μίας terminator armor. Είχα την αίσθηση ότι μπορώ να σαρώσω τα πάντα στο διάβα μου και αυτό μεγεθύνεται όταν αποκτάς καλύτερο οπλισμό. Όταν φτάσεις στον πρώτο ακαριαίο θάνατο διαπιστώνεις πόσο ευάλωτος είσαι ενώ όταν διαβάζεις με ανατριχίλα πως βρίσκεσαι μπροστά σε πλάσματα ανεξήγητης, σχεδόν θεϊκής, δύναμης αρχίζεις να νιώθεις ένα δέος που καταρρακώνει αρχικά την σημαντικότητα της ίδιας σου της ύπαρξης. Δεν θα αργήσεις όμως να μπεις στο πετσί του ρόλου, αυτόν ενός θερμοκέφαλου marine. Στο όνομα του αυτοκράτορα θα σφάξεις στο γόνατο οτιδήποτε αιρετικά αντίθετο από τις δοξασίες σου ή θα πεθάνεις περήφανα πολεμώντας το.
Επιλογές και συνέπειες
Εδώ έγκειται το μεγαλύτερο κομμάτι πολυπλοκότητας του Legacy of Dorn. Το συνηθισμένο είναι να σε βγάζει μεταξύ δύο επιλογών αλλά θα συναντήσεις περιπτώσεις με τρεις ακόμη και με τέσσερις αν και σπάνια. Ανάλογα με τις αποφάσεις σου κερδίζεις ή χάνεις Purity ο αριθμός του οποίου καθορίζει την πορεία κάποιων αποφάσεων ή ενεργοποιεί παραπάνω επιλογές. Φυσικά όσο υψηλότερο purity έχεις τόσο το καλύτερο. Συμβουλή – Μπες στον πετσί του ρόλου και μην είσαι φλώρος, είναι πολύ λίγες οι περιπτώσεις που θα χρειαστεί να υποχωρήσεις. Βασικά σχεδόν ανύπαρκτες, ένας marine ποτέ δεν υποχωρεί και ακολουθεί κατά γράμμα τις εντολές των ανωτέρων του, αλλιώς θα χάσει purity.
Έπειτα υπάρχουν περιπτώσεις που καθορίζονται από την τύχη χωρίς όμως ουσιαστικά να αλλάζει σημαντικά τα τεκταινόμενα του σεναρίου. Παράδειγμα – Έχεις επιλέξει να προχωρήσεις προς μία κατεύθυνση οπότε σου πετάει κάτι σαν κουλοχέρη με δύο διαφορετικά σύμβολα. Αν έχεις περισσότερες νεκροκεφαλές τότε μπορεί να “σκοντάψεις” σε εχθρούς ή αν έτσι κι αλλιώς πήγαινε προς μάχη τότε θα έχεις να αντιμετωπίσεις περισσότερους. Αν πάλι πετύχεις περισσότερες γροθιές είτε δεν θα πολεμήσεις καθόλου ή θα πολεμήσεις λιγότερους. Ο συγκεκριμένος μηχανισμός προσωπικά θα προτιμούσα να μην υπάρχει καθώς σιχαίνομαι τον παράγοντα τύχη, χίλιες φορές καλύτερα να ήταν όλες οι μάχες δύσκολες παρά κάτι τέτοιο. Βέβαια καταλαβαίνω πως έτσι έχει μία παραπάνω ποικιλία αποτελεσμάτων όμως από όποια μεριά και να το εξετάσεις πρόκειται απλά για ψευδαίσθηση ποικιλίας.
Κατά γενική ομολογία οι επιλογές σου επηρεάζουν σημαντικά την μετέπειτα εξέλιξη. Σε λιγοστά κομβικά σημεία όπου περισσότερο διαλέγεις την σειρά με την οποία θα αναλάβεις κάποια καθήκοντα όμως δεν υπάρχει σωστή και λάθος επιλογή. Ότι σειρά και να ακολουθήσεις θα υπάρχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Αν διαλέξω την επιλογή 1 για παράδειγμα μου δίνει πλεονέκτημα για την 4 αλλά για να πλεονεκτώ στην 1 πρέπει πρώτα να πάρω κάτι από την 3. Σε κάτι τέτοιες περιπτώσεις θα είναι σώφρον να χρησιμοποιήσεις ένα από τα περιορισμένα save points που έχεις διαθέσιμα. Όπως καταλαβαίνεις κάτι τέτοιο ανεβάζει τον πήχη του replayability και παρόλο που η ιστορία είναι κάπως μικρή σε διάρκεια υπάρχουν τόσα πράγματα να ανακαλύψεις που θα πιάσεις τον εαυτό σου να δοκιμάζει ξανά και ξανά μήπως και ανακαλύψεις κάτι νέο ή στην τελική να καταφέρεις να πάρεις εκείνο το αναθεματισμένο τελευταίο achievement.
Κάποια στιγμή θα βρεθείς σε έναν τεράστιο λαβύρινθο από δωμάτια, διαδρόμους και portal. Αν έχεις την δική μού αίσθηση προσανατολισμού την πάτησες. Μην αποκαρδιώνεσαι αρκεί να είσαι υπομονετικός και με μερικά εύστοχα saves θα την βγάλεις την άκρη. Το επεσήμανα καθώς παρατήρησα πως για πολλούς είναι πολύ εκνευριστικό σημείο, και είναι δεν θα πω ψέματα, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως είναι κακοφτιαγμένο. Κράτα σημειώσεις και στο τέλος θα τα καταφέρεις πιο εύκολα από όσο νόμιζες.
Λίγα είναι τα πραγματικά κακώς κείμενα που εντόπισα το σημαντικότερο εκ των οποίων είναι ότι για τουλάχιστον ένα σημείο θα πρέπει να κάνεις την σωστή μαντεψιά για το τι πρέπει να κάνεις ώστε να προχωρήσεις παρακάτω. Το πρόβλημα είναι πως βρίσκεσαι σχεδόν στο τέλος έχοντας περάσει τα πάνδεινα κι αν το save σου είναι μετά από αυτό που έπρεπε να είχες, με κάποιο τρόπο, φανταστεί τότε.. θα μείνεις με το πουλί στο χέρι που λένε κι έτσι όπως γίνεται η δουλειά δεν είναι καν το δικό σου (ας με συγχωρήσουν για το παράδειγμα οι θηλυκοί homo sapiens). Οτιδήποτε άλλο είναι πταίσμα μπροστά σε αυτό. Μία ουσιαστικά αδύνατη μαντεψιά στο τέλος τους παιχνιδιού, απαράδεκτον.
Πολεμικός οδοστρωτήρας
Οι μάχες είναι turned based και αρκετά απλές. Στην σειρά σου μπορείς να πλησιάσεις, να υποχωρήσεις, να επιτεθείς και να χρησιμοποιήσεις focus το οποίο βοηθάει στο να πετυχαίνεις τον αντίπαλο ή να μην σε πετυχαίνει εκείνος. Θα μάθεις πως έχει σημασία το αν θα πυροβολείς από μακριά ή θα επιλέξεις να σφάξεις από απόσταση αναπνοής. Ανάλογα με το πλάσμα που αντιμετωπίζεις και τον οπλισμό που διαθέτεις οι βέλτιστες τακτικές αλλάζουν.
Με επιτυχημένες επιθέσεις επίσης ανεβαίνει η μπάρα Honor η οποία μόλις φτάσει στο απόγειο δίνει στην επόμενή σου επίθεση 100% ευστοχία και μεγαλύτερο damage. Κατά πλειοψηφία δεν θα έχεις ιδιαίτερο πρόβλημα, έπειτα από μερικές αψιμαχίες θα σκορπάς τον θάνατο με την ίδια άνεση που έχει ένας σκύλος όταν γλύφει τα καλαμπαλίκια του.
Απολογισμός
Η πυκνή ατμόσφαιρα, το immersion και η χαρά της εξερεύνησης καταφέρνουν τελικώς να υπερκεράσουν τα λίγα αλλά σοβαρά προβλήματα. Είναι το ίδιο απολαυστικό τόσο στο PC όσο και σε smartphone/tablet όπου με ακουστικά μπορείς να μεταμορφωθείς σε space marine όπου κι αν βρίσκεσαι. Μπορεί πολύ άνετα να αντικαταστήσει την όρεξη για ανάγνωση βιβλίου προσθέτοντας στο μείγμα την διαδραστικότητα για μία λιγότερο παθητική εμπειρία ενώ ταυτόχρονα εξασκείς και τα αγγλικά σου. Μία win win περίπτωση δηλαδή από όποια σκοπιά κι αν το δεις.
Επίσημη Ιστοσελίδα: gamebookadventures.com/gamebooks/warhammer-40000/herald-of-oblivion
Αγορά: Steam – iOS – Google Play – Amazon for Android