Sym

Πόσο περίεργη είναι η εφηβεία! Θέλεις να γίνεις αποδεκτός από τους συνομηλίκους σου και είσαι ιδιαίτερα κοινωνικός μαζί τους. Από την άλλη, κοντράρεσαι με τους γονείς σου και πιστεύεις πως δε σου έχουν εμπιστοσύνη και επεμβαίνουν αυθαίρετα στη ζωή σου. Οι μεγάλοι δε σε καταλαβαίνουν καθόλου και εσύ με τη σειρά σου τους αμφισβητείς. Κλείνεσαι στο δωμάτιό σου, έχεις νεύρα χωρίς λόγο και απομονώνεσαι για ώρες ακούγοντας μουσική. Αυτές είναι μάλλον φυσιολογικές καταστάσεις!

Ο Josh, ο πρωταγωνιστής του Sym βρίσκεται στο στάδιο της εφηβείας. Η Atrax Games, η εταιρεία που δημιούργησε το Puzzle Platform, θέλει όμως ο έφηβός μας να πάσχει από κοινωνική φοβία ή διαταραχή κοινωνικού άγχους, όπως θα τη βρείτε επίσης να ονομάζεται. Η συγκεκριμένη διαταραχή εκδηλώνεται συνήθως στην παιδική ή την εφηβική ηλικία. Ένα άτομο με αυτή τη φοβία νομίζει πως τα μάτια των άλλων είναι «καρφωμένα» συνέχεια πάνω του και εντοπίζουν το παραμικρό λάθος, την οποιαδήποτε αδεξιότητα, την κάθε αδυναμία. Ο πάσχων αποφεύγει να βρεθεί ανάμεσα σε κόσμο και κλείνεται στον χώρο του για να μείνει μακριά από τα επίμονα βλέμματα.

[r]Sym_01

Και τώρα; Πού πάμε;

Ο Josh διαθέτει δύο διαφορετικές μορφές. Ο Caleb, ένα ψηλόλιγνο μαύρο ανθρωπάκι κινείται μόνο στις άσπρες περιοχές, πάνω στην επιφάνεια της γης και έρχεται αντιμέτωπο με την πραγματικότητα. Ο Ammiel με την παραμορφωμένη εμφάνιση και το λευκό χρώμα, κρύβεται στο σκοτάδι, κάτω από το έδαφος. Οι 44 λαβύρινθοι του Sym διαθέτουν τομείς και στα δύο χρώματα και αρκεί να πατήσετε το W ή το S για να επιλέξετε τον Caleb ή τον Ammiel. Θα αντιμετωπίσετε προβληματάκια με τον δεύτερο χαρακτήρα, καθώς «κολλάει» συχνά ανάμεσα σε διαδρόμους που διασταυρώνονται.

Τα levels είναι γεμάτα με ορθάνοιχτα μάτια. Περίεργα πλάσματα ψάχνουν την ευκαιρία να κατασπαράξουν τον Caleb. Η γη ανοίγει και τον καταπίνει. Οι τοίχοι πλησιάζουν απειλητικά και δημιουργούν αδιέξοδα. Σαρκοφάγα φυτά πετάγονται από το έδαφος και καταβροχθίζουν ό,τι σταθεί πάνω τους. Κοφτερές λεπίδες κάνουν κομματάκια τον Ammiel. Διακόπτες αλλάζουν τη διαρρύθμιση του χώρου.

Η έξοδος από κάθε λαβύρινθο βρίσκεται πάντοτε σε άσπρη περιοχή και σας περιμένει να την ανακαλύψετε. Βέλη δείχνουν προς διάφορες κατευθύνσεις υποδεικνύοντας σας τον σωστό δρόμο. Είναι όμως πάντα έτσι; Θα ακολουθήσετε την ίδια πορεία ξανά και ξανά και θα ρίξετε τον χαρακτήρα σας ακριβώς στο ίδιο χάσμα; Θα εγκλωβιστείτε πέφτοντας ακριβώς στην ίδια παγίδα; Θα αναγκαστείτε τότε να πατήσετε το R και θα παίξετε το level από την αρχή. Μήπως πρέπει να αλλάξετε δρόμο για να βγείτε από το αδιέξοδο; Θα παίξετε περισσότερο με τον Caleb ή τον Ammiel;

[r]Sym_02

Πέσαμε πάλι σε αδιέξοδο!

Ο σχεδιασμός των levels είναι λιτός. Οι χαρακτήρες μου θυμίζουν τα ανθρωπάκια, τα οποία οι πρωτόγονοι πρόγονοι μας άφησαν στις σπηλιές ή ακόμα εκείνα που ζωγραφίζουν παιδιά, που πάσχουν από κάποια ψυχική διαταραχή ή απλώς πενθούν και φοβούνται. Τα χρώματα απουσιάζουν εντελώς και το άσπρο και το μαύρο κυριαρχούν. Η κίνηση του Caleb, του Ammiel και των εχθρών είναι προσεγμένη, αλλά απλή.

Οι συμβολισμοί στο Sym μπορεί να μη σημαίνουν τίποτα στους περισσότερους από εμάς και το όποιο μήνυμα θέλει να περάσει η Atrax Games σε σχέση με την κοινωνική φοβία δεν είναι εύκολο να γίνει αντιληπτό. Η ιδέα της εταιρείας να δημιουργήσει ένα Puzzle Platformer με θέμα του μία ψυχική διαταραχή, έχει ωστόσο ως αποτέλεσμα ένα περιβάλλον με ξεχωριστή αισθητική, πρωτότυπους εχθρούς και το Sym είναι τελικά ένα καλό παιχνίδι για το είδος του. Τα 44 levels είναι λίγα, αλλά η Atrax Games σας προσφέρει έναν σχετικά εύχρηστο editor για να δημιουργήσετε τους δικούς σας λαβυρίνθους και έχετε επίσης την ευκαιρία να ασχοληθείτε με το περιεχόμενο που ετοίμασαν άλλοι χρήστες.


Πλατφόρμες:
PC 
Developers:
Atrax Games 
Publishers:
Mastertronic 
Πότε βγήκε:
May 7, 2015
Αριθμός παικτών:




Leave a Reply