Ταπί την Παρασκευή – A Small Talk at the Back of Beyond

To Greekgamer, σέβεται τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο μέσος Έλληνας σε περίοδο οικονομικής κρίσεως. Γι’αυτό, αναγνωρίζοντας οτί μπορεί, ακόμα και μέλη της δικής μας κοινότητας, να προτιμούν να ξοδέψουν κάπου αλλού το, με κόπο κερδισμένο, κομπόδεμά τους (ένα σπα, λίγη λευκή τρούφα, ένα εισιτήριο με τη Virgin Galactic – με την ελπίδα να μη χαλάσει κάνα καρμπυρατέρ εκεί ψηλά – βρε αδερφέ) παρουσιάζει, κάθε βδομάδα, ένα (τζάμπα) παιχνίδι που μας κέντρισε το ενδιαφέρον.

Τον θυμάστε τον Adam Orth; Είναι εκείνος ο αξιολάτρευτος τυπάκος που, τον καιρό που η Microsoft μάρσαρε στην καμπάνια της για το επερχόμενο Xbox One (προωθώντας με τις, εχμ, ας τις πούμε “προχωρημένες”, ιδέες της το PS4 καλύτερα κι απ’ολόκληρο το marketing team της Sony) είχε πει, αναφορικά με την (“προχωρημένη”) ιδέα να απαιτεί το μηχάνημα συνεχές internet connection, το περιβόητο “deal with it” στους αντιρρησίες. Μόνο που τελικά οι αντιρρησίες τα πήραν κρανίο, ο Adam κούνησε μαντήλι στην Microsoft μέσα σε λίγα εικοσιτετράωρα και αποκτήσαμε και μια σειρά από χαριτωμένα memes να ενθυμούμεθα την μικρή, πικρή ιστορία.

Φαστ φόργουρντ λίγα χρόνια μετά και ο Adam, σε ένα comeback που στανταράκι θα αξιοποιηθεί απ’το Hollywood, είναι στα ηνία ενός από τους πιο πολυσυζητημένους τίτλους της χρονιάς. Το ADR1FT ευελπιστεί να είναι το πρώτο killer app για την τεχνολογία virtual reality που θα διατεθεί στο ευρύ κοινό, για πρώτη φορά με σοβαρές αξιώσεις, μέσα στο 2016. Το παιχνίδι, ουσιαστικά φαίνεται ν’αποτελεί μία διαδραστική VR εκδοχή του Gravity. Όπως και στην ταινία του Cuaron, η ατμόσφαιρά του φαίνεται να στηρίζεται στην αίσθηση απομόνωσης σε ένα περιβάλλον ψυχρά τεχνολογικό, χωρίς δυνατότητα για ανθρώπινη επικοινωνία και όπου κάτι έχει πάει επικίνδυνα στραβά.

Εξαιρετικά ενδιαφέρον λοιπόν το ADR1FT, αλλά, πρώτον, δεν έχει βγει ακόμα (υπομονή, δύο βδομάδες) και, δεύτερον, από τους περισσότερους μας μάλλον λείπει το έξτρα διχίλιαρο για να σηκώσουμε τις απαιτήσεις του. Οπότε, ας τη βολέψουμε με Scriptwelder και A Small Talk at the Back of Beyond. Τουλάχιστον αυτός δεν έλεγε corporate μαλακίες πριν δει το φως και το ρίξει στο game development. Έτσι νομίζω δηλαδή.

ar-Small-Talk-1

Βέβαια, το A Small Talk at the Back of Beyond δε διαδραματίζεται στο διάστημα αλλά σε ένα κλειδωμένο-σφραγισμένο πυρηνικό καταφύγιο τελευταίας τεχνολογίας. Αναπαράγει όμως αυτή την αίσθηση απόλυτης μοναξιάς καθώς ξυπνάς ολομόναχος, χωρίς ανάμνηση του τι έχει συμβεί, με μόνη παρέα ένα computer που ψυχαναγκαστικά προσπαθεί να δει αν είσαι καλά και να σ’ενημερώσει για την κατάστασή σου, χτυπημένο κι αυτό, κατά πάσα πιθανότητα, από την παράνοια της παρατεταμένης απομόνωσης.

Το παιχνίδι του Scriptwelder, είναι ουσιαστικά ένα πολύ σύντομο (αν βρεις και κάνεις τις σωστές ερωτήσεις) text adventure. Η παρουσίαση του (ντυμένη με το εξαιρετικά ατμοσφαιρικό soundtrack του Kevin MacLeod που ξανασυναντάμε στη στήλη) είναι ιδιαίτερα απλή. Η οθόνη είναι χωρισμένη στα δύο: στο αριστερό panel γίνονται οι διάλογοι με το ζαβλακωμένο computer που ελέγχει τα συστήματα του καταφυγίου, και στο δεξί υπάρχει μια εικόνα του χώρου όπου βρισκόμαστε αποκλεισμένοι και τον οποίο μπορούμε να ψάξουμε με τον φακό που ελέγχεται μέσω mouse.

Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά text adventures, δε δίνουμε γραπτές εντολές στον χαρακτήρα μας αλλά απευθύνουμε τις απορίες και τα αιτήματα μας προς τον computer-οικοδεσπότη μας, ο οποίος φροντίζει να απαντήσει καταλλήλως – όταν δεν προσπαθεί να μας αποσπάσει την προσοχή με τη φλυαρία του, δεν επιδιώκει να αλλάξει την κουβέντα σε κρίσιμες ερωτήσεις και δε μας ζητάει το λογαριασμό για να αξιωθεί να ολοκληρώσει την πιο απλή δουλίτσα, όπως το ν’ανάψει κάνα φως να ξεστραβωθούμε. Με λίγα λόγια είναι προφανές ότι κάτι κρύβει. Τι είναι αυτό δε λέω, μπορείτε να το βρείτε μόνοι σας, παίζοντας το A Small Talk at the Back of Beyond απευθείας απ’τον browser σας εδώ.


Πλατφόρμες:
PC 
Developers:
scriptwelder 
Publishers:
Πότε βγήκε:
January 1, 1970
Αριθμός παικτών:



Leave a Reply