Το σημαντικότερο νέο για το FIFA 17, και την σειρά γενικότερα, είναι ότι άλλαξε game engine. Η Ignite άρχισε να γερνάει κάτι που έθετε μεγάλους περιορισμούς στην ανάπτυξη, έτσι έγινε η μεταπήδηση στην Frostbite της DICE που γνωρίζουμε πολύ καλά από την σειρά Battlefield. Οι αλλαγές πολλές γι’ αυτό και θα ξεκινήσω με την λιγότερο σημαντική που είναι τα γραφικά. Η EA Sports υπόσχεται καταπληκτικές φωτοσκιάσεις που θα είναι ορατές σε όλο τους το μεγαλείο σε βραδινά ματσάκια με αναμμένους τους προβολείς. Τα μοντέλα των παικτών θα είναι ακόμη πιο πειστικά, με ρεαλιστικότερα animations ενώ μεγάλη έμφαση δόθηκε στις εκφράσεις του προσώπου που θα αλλάζουν δυναμικά αναλόγως με το τι συμβαίνει γύρω από τον κάθε παίκτη. Πολλά γήπεδα θα είναι πιστές ψηφιακές απεικονίσεις των πραγματικών μέχρι την μικρότερη λεπτομέρεια.
Οι ουσιαστικές αλλαγές που έρχονται με την Frostbite, που αναλύονται στην επίσημη ιστοσελίδα του παιχνιδιού, χωρίζονται σε χονδρικά τέσσερις κατηγορίες. Στις στημένες φάσεις οι βελτιώσεις θα χαροποιήσουν πολλούς βετεράνους της σειράς καθώς είναι πλέον πολύ πιο διαδραστικές. Κατά την εκτέλεση των φάουλ εκτός από την τροχιά και την δύναμη μπορείς να επιλέξεις και που θα χτυπήσεις την στρογγυλή θεά ώστε να της δώσεις τα φάλτσα που χρειάζεται για πάει στο πλεχτό. Στα corners θα επιλέγεις σε ποιον παίκτη θα στείλεις την μπάλα, μάλιστα θα μπορείς άμεσα να ελέγξεις τις κινήσεις του ώστε να τοποθετηθεί σωστά. Η εκτέλεση των penalties δεν θα είναι απλά μία διαδικασία που θυμίζει πέτρα-ψαλίδι-χαρτί καθώς θα ελέγχεις πλήρως και καθ’ όλη την διάρκεια της φάσης τον παίκτη τρέχοντας με την ταχύτητα που προτιμάς προς την μπάλα και από την γωνία που εσύ θέλεις δημιουργώντας έτσι τις δικές σου μοναδικές εκτελέσεις. Τέλος στις πλάγιες επαναφορές της μπάλας εντός γηπέδου θα έχεις την δυνατότητα να τρέξεις ώστε να στείλεις το τόπι μακρύτερα ενώ θα μπορείς να κάνεις και προσποιήσεις για να ψαρώσεις τον αντίπαλο παίκτη.
Η δεύτερη κατηγορία αφορά την φυσική αλληλεπίδραση των σωμάτων μεταξύ τους. Με την αριστερή σκανδάλη του χειριστηρίου και ανάλογα την φάση που εξελίσσεται, ο παίκτης που ελέγχεις θα χρησιμοποιεί το σώμα του για να κερδίσει την μπάλα αν είναι αμυντικός ή να την προστατέψει βάζοντας πλάτη και να ντριμπλάρει αν είναι επιθετικογενής. Με το ίδιο πλήκτρο μπορείς να συγκρουστείς με τον αντίπαλο τερματοφύλακα την ώρα που πιάνει την μπάλα, κι ενώ αυτό θα είναι αρκετά χαβαλεδιάρικο οπτικά λόγω των physics θα κινδυνέψεις να τιμωρηθείς με κάρτα από το αγαπητό κοράκι του γηπέδου.
Ολική αναβάθμιση υπέστη και η τεχνητή νοημοσύνη με το Active Intelligence System. Οι συμπαίκτες σου θα σκανάρουν τον χώρο αλλάζοντας δυναμικά την κίνησή τους σε αυτόν ώστε να δημιουργήσουν ανοίγματα και προϋποθέσεις για πάσα. Κάτι τέτοιο θα βοηθά δραματικά την τακτική σου αφού οι επελάσεις με πολλούς παίκτες ταυτόχρονα, οι προσποιήσεις και η έκκληση σε συμπαίκτη για βοήθεια θα εκτελούνται πιο δυναμικά κι έτσι θα δημιουργούνται φάσεις που είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα.
Η τέταρτη κατηγορία έχει να κάνει με επιθετικές κινήσεις με κυριότερη αυτή του σουτ. Αν φορτώσεις την δύναμη του σουτ και μόλις το αφήσεις το πατήσεις ξανά ο παίκτης που έχεις υπό έλεγχο θα φροντίσει να τοποθετήσει έτσι το σώμα του ώστε η μπάλα να μην πάρει ύψος. Η εκτέλεση των προωθημένων μπαλιών θα γίνεται με μεγαλύτερη μαεστρία χρησιμοποιώντας φάλτσα ενώ κατά την επαναφορά της μπάλας από τον τερματοφύλακα θα έχει μεγαλύτερο έλεγχο ως προς την δύναμη και την κατεύθυνση. Τέλος θα μπορείς να στοχεύσεις μια κεφαλιά προς το έδαφος (επιτέλους) δυσκολεύοντας έτσι τους τερματοφύλακες.
Για πρώτη φορά στην σειρά θα δούμε αληθινούς προπονητές της Premier League όπως οι Arsène Wenger (Arsenal), Jose Mourinho (Manchester United) και Pep Guardiola (Manchester City). Οι αλλαγές δεν είναι μεγάλης κλίμακας, είναι όμως πολλές μικρές και ουσιαστικές ενώ κάποιες ήταν επιθυμητές από την κοινότητα εδώ και χρόνια. Εκτός των άλλων όσα γνωρίζεις και αγαπάς σε ένα FIFA, όπως το Ultimate Team, θα υφίσταται και στο 17. Ακολουθεί το σχετικά σύντομο gameplay trailer.
Η EA Sports μας επιφύλασσε και μία αναπάντεχη έκπληξη κατά την παρουσίαση του νέου FIFA. Πρόκειται για ένα νέο mode με αφηγηματικές διαθέσεις ονόματι The Journey το οποίο θα ακολουθεί την πορεία ενός φανταστικού παίκτη (Alex Hunter) στην Premier League. Την πρώτη φορά που παρακολούθησα το trailer μου έδωσε την αίσθηση ενός adventure, τύπου Life is Strange, έχοντας το ποδόσφαιρο ως θεματολογία με αποτέλεσμα να ξύνω απορημένα και για ώρα την κασίδα μου.
Σαν Αλεξάκης ο Κυνηγός λοιπόν θα αναλώνεσαι σε συζητήσεις με τον προπονητή και τους συμπαίκτες σου και ανάλογα με τις απαντήσεις σου θα διαμορφώνεται κατά ένα μέρος το σενάριο. Εδώ έβαλε το χεράκι της η πολύπειρη σε τέτοιους μηχανισμούς Bioware κάτι που είναι εμφανές κι από το χαρακτηριστικό dialogue wheel. Επίσης οφείλεις να προπονείς τον Alex ώστε να κρατιέται σε φόρμα ενώ αυτό που τελικά θα μετράει περισσότερο από όλα στην διαμόρφωση του σεναρίου θα είναι οι αγώνες στους οποίους το gameplay είναι το ίδιο με του κανονικού παιχνιδιού μόνο που θα ελέγχεις έναν παίκτη προσπαθώντας να κρατήσεις την θέση σου και γενικά να παίξεις καλά.
Όσο καλύτερα παίζεις τόσο διασημότερος και πιο επιθυμητός θα γίνεσαι ενώ οι αποτυχίες μπορούν να σε οδηγήσουν σε δανεισμό. Με λίγα λόγια το σενάριο ακολουθεί το γνωστό μοτίβο του πτωχού πλην τίμιου αγοριού που αποκτά πλούτη και δόξα. Να και το trailer.
Το FIFA 17 θα κυκλοφορήσει στις 29 Σεπτεμβρίου για PC, PS4, Xbox One καθώς και στις κονσόλες της προηγούμενης γενιάς (PS3, Xbox 360) χωρίς όμως να περιλαμβάνεται γι’ αυτές το The Journey.