Εντυπώσεις Exanima – Νοιάσου και χαρντκοριάσου

Για να θεωρείται ένα video game καλό οφείλει να έχει αυτό το κάτι που θα σε κρατήσει. Γενικά μιλώντας το fun factor (η διασκέδαση δηλαδή απλά ήθελα να δείξω τις γνώσεις μου στα Αραμαϊκά) είναι αυτό που τα καθορίζει όλα. Δεν είναι όμως τόσο απλό κι αυτό γιατί ο κάθε ένας από εμάς την βρίσκει διαφορετικά. Είναι αυτοί που γουστάρουν ανταγωνισμό, εκείνοι που αποζητούν τον τρόμο ενώ άλλοι είναι στιγματισμένοι καζουαλάδες (ονόματα δεν λέμε). Βέβαια ένα και μόνο καλό στοιχείο δεν φτάνει, πρέπει να δένει σαν λαχταριστό Παρλιάρικο γλυκό σε ένα σύνολο παραμέτρων. Εδώ λοιπόν σας έχω κάτι ιδιαίτερο, κάτι γι’αυτούς που ηδονίζονται με τον ρεαλισμό. Καλώς ήρθατε στην χαρντκορίλα, καλώς ήρθατε στο Exanima!

 

Ξεκινώντας

Η πικρή αλήθεια είναι πως κανένας και τίποτα δεν θα σε καλωσορίσει. Εξηγούμαι, στο αρχικό μενού, εκτός από options και τα συναφή, θα βρεις τα New Game και Arena. Όπως κάθε σώφρων gamer λοιπόν η χωρίς δεύτερη σκέψη επιλογή σου θα ήταν το New Game, σωστά; Εγώ πάντως αυτό έκανα και με καλωσόρισαν θερμά η άγνοια, η μαυρίλα και ο θάνατος. Εισβάλεις σε έναν άγριο κόσμο αγνοώντας ακόμη και τα πολύ βασικά. Αυτό που προκαλεί αμέσως εντύπωση είναι η μηχανή που έχουν φτιάξει καθώς και τα physics που την διέπουν.

Οι αντιδράσεις του σώματος στην κίνηση ταυτόχρονα με εξωγενείς παράγοντες είναι όσο πιο κοντά στην πραγματικότητα μπορείς να φανταστείς. Ως αρχάριος θα σκοντάψεις και θα τρακάρεις σε αντικείμενα σαν το πιο μεθυσμένο ον επί γης. Σταματάς πάνω από μία πέτρα και ανάλογα με την στάση του σώματος ο χαρακτήρας βάζει το πόδι του επάνω της, αν περάσεις τρέχοντας θα τον δεις να σκουντουφλάει ακριβώς όπως θα έβλεπες έναν πραγματικό άνθρωπο, σε σημείο που θα σε πιάσουν τα γέλια.

[r] Exanima 1

Οπωσδήποτε απαιτείται εξάσκηση από μεριάς σου, όπως ένα νεογνό μαθαίνει σιγά σιγά το σώμα του έτσι θα κάνεις κι εσύ. Η εκμάθηση γίνεται με τον δύσκολο τρόπο, αυτόν που σε θέλει να δοκιμάζεις, να ψοφάς και πάλι από την αρχή. Εντάξει δεν λέω, οι developers σου έχουν αφήσει σημειώσεις (πιο πολύ με προειδοποιήσεις μοιάζουν) για το πως να κάνεις τι και με μια ματιά στα controls θα βρεις έναν μπούσουλα. Αυτό όμως που δεν σου λέει κανένας είναι πως να μάχεσαι κι ενώ στο βασικό παιχνίδι πρέπει να είναι πάντα η τελευταία σου επιλογή, στο Arena θα βρεις μόνο μάχες.

 

Στην Arena

Η σωστή πρώτη σου επιλογή, το μέρος όπου θα μάθεις την τέχνη της μάχης με έναν κάθε φορά αντίπαλο ο οποίος θέλει να σε καλωσορίσει μπήγοντας το ατσάλι του στο κρανίο σου. Δεν σου κρύβω ότι θα πεθάνεις, πολλές πολλές φορές κι όσο χάνεις την ψυχραιμία σου τόσο χειρότερες θα είναι οι επιλογές σου. Ξεκινάς με το Novice κι αν το καταφέρεις πηγαίνεις στο Expert. Όπως είπα παραπάνω στο βασικό παιχνίδι πρέπει να αποφεύγεις τις μάχες, για την ακρίβεια να τις διαλέγεις σε αυτές που μπορείς να νικήσεις κι έχουν νόημα και στις υπόλοιπες. Είναι όμως βασικό συστατικό του παιχνιδιού και πρέπει να γνωρίζεις πως να αμυνθείς σε δύσκολες καταστάσεις, τουλάχιστον μέχρι να το βάλεις στα πόδια αν δεν σε παίρνει.

Η διαδικασία είναι απλή, σφάξε τον εχθρό μπροστά σου σκύλεψε το πτώμα του για καλύτερο εξοπλισμό και πήγαινε στον επόμενο, με το ίδιο health. Εδώ να πω πως υπάρχει μόνιμο damage που δεν αναπληρώνεται και αυτό που είναι αναπληρώσιμο με τον χρόνο. Όσο καλύτερη πανοπλία φοράς, καλύπτοντας μέρη του σώματος, τόσο λιγότερη μόνιμη ζημιά θα λαμβάνεις. Το κακό είναι πως δεν παρατήρησα μεγάλο περιορισμό στην ταχύτητα φορώντας βαριά πανοπλία και είναι σίγουρα κάτι που θα πρέπει να κοιτάξουν όσο βρίσκεται σε Early Access.

[r] Exanima 2-2

Ο χειρισμός είναι το λιγότερο περίεργος και κάτι που δεν έχεις συναντήσει ξανά σε τέτοια μορφή. Ο κέρσορας του ποντικιού (κόκκινος κύκλος σε κατάσταση μάχης) πρέπει να είναι πάντα προς τον αντίπαλο κι αυτό για να δουλέψει το parry που εκτελείται αυτόματα. Αυτόματα μεν αλλά εκτός του προς τα που είναι στραμμένος ο κέρσορας πρέπει να βρίσκεται σε σωστό σημείο για την απόκρουση καθώς και να έχεις φροντίσει τις αποστάσεις. Εξαπολύεις επίθεση με αριστερό click και πάλι ανάλογα που βρίσκεται ο κέρσορας σε συσχετισμό με την στάση του σώματος.

Πολύ μα πολύ μεγάλη σημασία, όπως σε οπιαδήποτε μορφή πολεμικής τέχνης, έχει ο βηματισμός. Το γνωστό WASD είναι η επιλογή εδώ και δουλεύει ως εξής, W – κίνηση προς τα εμπρός, S – κίνηση προς τα πίσω και A-D για πλάγιους βηματισμούς. Οι συνδυασμοί τους σου προσφέρουν πολλές ευκαιρίες για επίθεση σε τρωτά και ακάλυπτα σημεία καθώς και πολλές πιθανότητες λάθους. Περίεργος μεν αλλά παίζοντας κατάλαβα πως είναι απαραίτητος για να είναι αληθοφανείς οι μάχες. Εκτός των άλλων αν θέλεις μία επίθεση να έχει αποτέλεσμα είναι καλό να την συνδυάσεις με βηματισμό κι αυτό διότι πολύ απλά έτσι είναι στον πραγματικό κόσμο, χρειάζεται να μεταφέρεις την ενέργεια της κίνησης στο όπλο σου, τα στατικά χτυπήματα συνήθως δεν είναι αποτελεσματικά.

Τα επιμήκη όπλα είναι βαρύτερα μειώνοντας δραστικά την ταχύτητα των επιθέσεων, προσωπικά κι έπειτα από πειραματισμό κατέληξα να χρησιμοποιώ two handed σπάθα όμως πραγματικά είναι θέμα προτίμησης αφού όλα έχουν τα υπέρ και τα κατά τους. Με λίγο πειραματισμό θα πεισθείς για το πόσοι πολλοί διαφορετικοί τρόποι υπάρχουν για να μάχεσαι. Οι τύποι στην Bare Mettle Entertainment φαίνεται πως έχουν μελετήσει το θέμα και το σημαντικότερο είναι ότι μπορούν να το μεταφέρουν στο παιχνίδι. Καλό λοιπόν είναι να λιώσεις το κορμί σου στην αρένα μέχρι να νιώθεις μία άλφα αυτοπεποίθηση για τις ικανότητές σου και κατόπιν επέστρεψε στην κανονική ροή.

 

Πίσω στα μπουντρούμια

Με έναν διαφορετικό αέρα πλέον επιστρέφεις στο σκοτάδι και την υγρασία. Μόνος, μην έχοντας τίποτα άλλο πέρα από τα κουρέλια που φοράς καθώς κι έναν πυρσό, το πρώτο μέρος είναι εξερεύνηση κι επιβίωση. Εδώ κυκλοφορούν ζομπίδια τα οποία όμως δεν έχουν την κλασική συμπεριφορά ορμάω σε ότι βλέπω. Φαίνεται πως το καθένα διατηρεί κάποια στοιχεία του χαρακτήρα του όσο ήταν ακόμη άνθρωπος. Κάποια ναι θα σου ορμήσουν κι εκεί είναι που πρέπει να το βάλεις στα πόδια, τουλάχιστον μέχρι να βρεις αξιοπρεπή οπλισμό κι αρματωσιά. Από την άλλη υπάρχουν εκείνα που σε επεξεργάζονται από επάνω ως κάτω σαν κουτσομπόλα γιαγιά σε εκκλησία για να αποφασίσουν αν αποτελείς απειλή, έχε στον νου σου ότι θυμούνται τις αποφάσεις τους.

Έτσι λοιπόν θα ψάχνεις μανιασμένα μέσα σε δωμάτια. Αν και το πρώτο μέρος θα το μάθεις σχετικά γρήγορα έπειτα από μερικά runs, στην συνέχεια θα δεις πως είναι κάτι παραπάνω από εύκολο να χαθείς και να καταλήγεις στα ίδια σημεία. Μην περιμένεις χάρτες κι άλλα που σου κάνουν την ζωή εύκολη, η μόνη βοήθεια είναι μία πυξίδα κι αυτό αν την βρεις. Βέβαια υπάρχουν κλειδωμένες πόρτες οπότε θα πρέπει να βρεις το εκάστοτε κλειδί για να προχωρήσεις. Πράγμα διόλου εύκολο αφού πολύ συχνά τα αντικείμενα γίνονται ένα με τον χώρο δυσκολεύοντας σημαντικά την εντόπισή τους ακόμη και με zoom in. Στην περίπτωση που εντοπίσεις κάτι ενδιαφέρον όμως πρέπει να ανοίξεις το inventory (κακάσχημο) να καταφέρεις να το πιάσεις με τον κέρσορα και να το σύρεις μέσα, άκρως εκνευριστική διαδικασία.

[r] Exanima 3

Όσο κι αν έχεις εξασκηθεί στην μάχη δεν είναι ποτέ καλή ιδέα να τα βάζεις με πάνω από ένα ζόμπι.

Μόλις εξοπλιστείς ως έναν βαθμό κι αρχίσεις να απαντάς θαρραλέα στις επιθέσεις θα δεις και πάλι τις διαφορές στους χαρακτήρες των ζομπιών (φιλόλογος έπρεπε να γίνω ρε μάνα). Όπως κι εσύ προσπαθούν να επιβιώσουν, κάποιες φορές θα το βάλουν στα πόδια άπαξ και φάνε πολύ ξύλο. Μια φορά χάθηκα εντελώς με το να κυνηγάω ένα τέτοιο φλώρικο, βλέπεις το πήρα πάνω μου, όσο πήγαινα όμως δημιουργήθηκε μία κατάσταση όπου επίσης με κυνηγούσαν μανιασμένα. Η όλη φάση ήταν τόσο αγχωτική όσο και γελοία. Στο τέλος, σαν κλασσικό θρίλερ με δολοφόνο να καταδιώκει στούρνο ξανθό πορνίδιο, σκόνταψα σε μία καρέκλα με αποτέλεσμα να γίνει του ζόμπι το gangbang, ακόμη κι εκείνο που έτρεχε σαν τρελό να ξεφύγει με γλέντησε.

 

Τελευταίοι ασπασμοί

Παρ’ότι το Exanima βρίσκεται ακόμη σε Early Access είναι μία σχετικά ολοκληρωμένη εμπειρία. Οι ελλείψεις φαίνονται αλλά τα updates είναι συχνά και οι developers έχουν σκοπό να προσθέσουν πολύ content ακόμη όπως ranged weapons. Θα μου πεις τώρα, αυτό είναι όλο; Ναι κι όχι, στην ουσία πρόκειται για μία δοκιμή της μηχανής αφού ταυτόχρονα ετοιμάζουν ένα ολοκληρωμένο rpg, το Sui Generis. Πολλοί κράζουν ότι είναι ένας τρόπος να βγάλουν χρήματα για το μεγαλύτερο project τους κι εγώ λέω, και τι μ’αυτό; Υπάρχουν τόσα παιχνίδια όπου κάνεις dungeon runs και τους πείραξε το Exanima.

Είναι πολύ ρεαλιστικό όμως του λείπουν κάποια στοιχεία που σε άλλα τα βλέπουμε εδώ και χρόνια. Όταν θα έχει νόημα το που σε βρήκε το όπλο με τις ανάλογες επιπτώσεις, όταν γίνουν εφικτά ο ακρωτηριασμός και ο στιγμιαίος θάνατος, τότε θα είναι ολοκληρωμένο σε αυτό τον τομέα με όλη την σημασία της λέξης. Σε τελική ανάλυση το Exanima είναι κάτι το ιδιαίτερο, σίγουρα θέλει βελτιώσεις, προσθήκες και λίγη παραπάνω ομορφιά όμως βρίσκεται σε πολύ καλό δρόμο. Οι μάχες είναι πραγματική απόλαυση και θα ήταν κρίμα αν κάποια στιγμή δεν προσθέσουν online vs mode. Οι φίλοι του ρεαλισμού κι όχι μόνο θα το εκτιμήσουν τα μάλα.

Επίσημη Ιστοσελίδα: www.baremettle.com

Αγορά: Steam


Πλατφόρμες:
Developers:
Publishers:
Πότε βγήκε:
January 1, 1970
Αριθμός παικτών:



Leave a Reply