Lilly Looking Through

Ο Steve και η Jessica Hoogendyk, οι ιδρυτές της μικρής εταιρείας Geeta Games, εισήγαγαν το πρώτο παιχνίδι τους στο Kickstarter τον Μάιο του 2012 ευελπιστώντας να συγκεντρώσουν τουλάχιστον 18000 δολάρια. Με όπλα τους την παρουσίαση της ιδέας τους μέσω ενός video και ένα playable demo, οι δύο Αμερικανοί ζήτησαν το παραπάνω ποσό για να καταφέρουν να βελτιώσουν και να ολοκληρώσουν τη δημιουργία τους σε σύντομο χρονικό διάστημα προσλαμβάνοντας άτομα, που θα βοηθούσαν στην ανάπτυξή της. Η διαδικασία χρηματοδότησης στο Kickstarter απέδωσε και με το παραπάνω καθώς, ο αρχικός στόχος υπερκαλύφθηκε. Συγκεντρώθηκαν περίπου 33500 δολάρια και το νερό μπήκε στο αυλάκι για το ζευγάρι των Hoogendyk και το «point-and-click adventure κινουμένων σχεδίων για όλες τις ηλικίες». Ενάμισι χρόνο περίπου μετά, το Lilly Looking Through είναι πλέον έτοιμο και κυκλοφορεί για PC και Mac.

Η ιστορία του Lilly Looking Through διαθέτει αρκετές δόσεις παιδικής αθωότητας, παραμένει απλή έως το τέλος και έχει κάπως έτσι: η οκτάχρονη Lilly παίζει ξένοιαστα σε ένα χωριό με περίεργα ξύλινα σπίτια, κάπου στη μέση του δάσους. Ο Row, ο μικρός αδελφός της, βρίσκεται λίγα μέτρα πιο πέρα. Τα δύο πιτσιρίκια περιεργάζονται, όπως είναι φυσικό, οτιδήποτε τους τραβάει την προσοχή. Η μικρούλα βλέπει κάποια στιγμή ένα κατακόκκινο ύφασμα που μοιάζει με κασκόλ να προσγειώνεται σε μία στέγη. Προσπαθεί να το φτάσει, ο άνεμος το παρασύρει όμως στην κορυφή ενός δέντρου. Η Lilly δεν εγκαταλείπει την προσπάθεια, αλλά το κασκόλ της ξεφεύγει για ακόμα μία φορά, τυλίγεται γύρω από τον Row και, μετά από ένα δυνατό φύσημα του ανέμου, πετάει μακριά παίρνοντας μαζί του και το αγόρι. Η Lilly δε χάνει χρόνο και ξεκινάει την περιπλάνησή της, σ’ έναν κόσμο όχι ιδιαίτερα φιλόξενο για ένα παιδί της ηλικίας της, με σκοπό να βρει τον αδελφό της. Εσείς αναλαμβάνετε να βοηθήσετε το κορίτσι «να ξαναγράψει το παρελθόν, ν’ αλλάξει το παρόν και να ξεδιαλύνει το υπέρτατο μυστήριο». Η φράση μέσα στα εισαγωγικά ανήκει στον Steve Hoogendyk και δίνει το στίγμα του gameplay.

Lilly01

Η Lilly δε συναντά άλλον άνθρωπο κατά τη διάρκεια της πορείας της και έτσι δεν υπάρχουν διάλογοι, αλλά η ανθρώπινη παρουσία γίνεται αισθητή μέσα από παράξενες μηχανές και ιδιόμορφα κτίσματα. Το ζωικό βασίλειο δίνει πιο δυναμικά το παρόν, κάτι που θεωρείται μάλλον αναμενόμενο για μία ιστορία με ήρωες της παιδιά. Τα χαριτωμένα ζωάκια, έντομα και πουλιά έχουν αδιάφορη ή παιχνιδιάρικη στάση απέναντι στη Lilly και παίζουν μικρό ή μεγάλο ρόλο στην επίλυση γρίφων.

Η μόνη πραγματική βοήθεια που λαμβάνει η ηρωίδα μας -άρα κι εσείς- στην αναζήτησή της έρχεται με τη μορφή ενός ξεχωριστού αντικειμένου με εξαιρετικές ιδιότητες. Πρόκειται για goggles (προστατευτικά γυαλιά) τα οποία κάνουν τον κόσμο να δείχνει διαφορετικός. Για παράδειγμα, η Lilly βρίσκεται μπροστά σε ερειπωμένα, χορταριασμένα και μισοβυθισμένα τείχη. Το νερό καλύπτει σχεδόν ολόκληρο και ένα σπίτι αφήνοντας να φαίνεται μόνο ένα τμήμα της στέγης του. Ο ήλιος λάμπει. Η μικρούλα φοράει τα goggles και βλέπει πως ήταν η ίδια τοποθεσία στο παρελθόν. Το σκοτάδι έχει πέσει. Τα πέτρινα τείχη στέκουν ακέραια, το σπίτι διακρίνεται ολόκληρο και πρέπει να κατοικείται μιας και φαίνεται φως από τα παράθυρα. Σε τέτοιου είδους δραματικές αλλαγές εντοπίζεται το ενδιαφέρον και η ιδιαιτερότητα του gameplay στο Lilly Looking Through. Αν προχωρήσετε σε κάποια ενέργεια ενώ η Lilly φοράει τα goggles, αυτή θα έχει κάποιο αντίκτυπο και στην άλλη «όψη» του χώρου και το αντίστροφο.

Το inventory, ένα από τα τυπικότερα στοιχεία σε ένα point-and-click adventure, λάμπει δια της απουσίας του. Οτιδήποτε χρειάζεστε για τη λύση κάθε γρίφου, βρίσκεται πάντοτε μέσα στην οθόνη όπου κινείστε και τα ελάχιστα αντικείμενα που θα συλλέξετε, θα σας χρειαστούν άμεσα. Σε δύο μόνο περιπτώσεις, η Lilly θα πάρει αυτομάτως μαζί της αντικείμενα τα οποία θα χρησιμοποιήσει, επίσης αυτομάτως, όταν αλληλεπιδράσετε με τα κατάλληλα σημεία. Ο χειρισμός δεν πρόκειται να σας προκαλέσει κανένα απολύτως πρόβλημα καθώς, τα πάντα γίνονται με το πάτημα του αριστερού πλήκτρου του ποντικιού και μόνο με αυτό. Αρκεί να πατήσετε το εικονίδιο με το πρόσωπο της μικρούλας που βλέπετε στη μέση του κάτω μέρους της οθόνης για να φορέσει ή να βγάλει η Lilly τα goggles. Θα πατήσετε διακόπτες και θα τραβήξετε μοχλούς με αριστερό κλικ και θα πάρετε αντικείμενα κάνοντας ακριβώς το ίδιο. Το δεξί πλήκτρο του ποντικιού δεν έχει κάποια χρησιμότητα, καθώς δε σας δίνεται καμία απολύτως πληροφορία για τα hotspots.

Lilly04

Το επίπεδο δυσκολίας των γρίφων κλιμακώνεται σταδιακά. Το παιχνίδι μπορεί να απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες λόγω του θέματος και της ατμόσφαιρας του, αλλά αυτό δε σημαίνει πως ένα πεντάχρονο παιδί θα φτάσει μόνο του στις λύσεις. Στην κάτω-δεξιά γωνία της οθόνης υπάρχει ένα ερωτηματικό. Αντιστοιχεί στην επιλογή «Help», αλλά «βοήθεια» στο Lilly Looking Through σημαίνει απλώς την εμφάνιση όλων των hotspots. Οι γρίφοι στο σύνολό τους δε φτιάχτηκαν πάντως με σκοπό να σας ταλαιπωρήσουν πολύ, αλλά χρειάζεται οπωσδήποτε να καταβάλετε λίγη παραπάνω προσπάθεια για να αντιληφθείτε τι ακριβώς πρέπει να κάνετε σε ορισμένους από αυτούς. Το γεγονός πως δεν υπάρχει η απειλή του μισητού «Game Over» ύστερα από μία αποτυχία, αλλά ούτε και χρονικοί περιορισμοί, θα κάνει την ενασχόλησή σας με τα puzzles μία ευχάριστη δοκιμασία.

Πέρα από την ιστορία του, το Lilly Looking Through έχει την «ικανότητα» να σας κάνει να νιώσετε για λίγες ώρες παιδί και με την μαγευτική απεικόνιση των τόσο διαφορετικών μεταξύ τους τοποθεσιών. Υπάρχουν δέκα συνολικά τοποθεσίες που αντιστοιχούν σε ανάλογο αριθμό ενοτήτων και μπορείτε να επιστρέψετε σε οποιαδήποτε από αυτές θελήσετε, αφού ολοκληρώσετε το παιχνίδι μία φορά. Αξίζει να τονιστεί πως οτιδήποτε δείτε στην οθόνη σας κατά τη διάρκεια του gameplay -με εξαίρεση τις loading screens- έχει δημιουργηθεί στο χέρι. Τα περίτεχνα δουλεμένα backgrounds γοητεύουν με την ποικιλία, το ύφος και την ποιότητά τους, ενώ τα χρώματα που έχουν επιλεγεί, συμβάλουν σημαντικά στην αίσθηση πως βρίσκεστε σε έναν κόσμο παραμυθιού. Είναι πολύ πιθανόν να περάσετε αρκετή ώρα χαζεύοντας κάθε όμορφη λεπτομέρεια και ν’ αργήσετε να προχωρήσετε στην επόμενη οθόνη και τον επόμενο γρίφο.

Η Lilly και ο Row, από την άλλη, δε διακρίνονται για την ομορφιά τους μιας και μοιάζουν σαν να έχουν ζωγραφιστεί από συνομήλικό τους με μαρκαδόρους, κάτι που έχει γίνει εσκεμμένα. Η κίνηση των χαρακτήρων είναι αρκετά ομαλή και έχει δουλευτεί καρέ-καρέ με το χέρι. Η Jessica Hoogendyk επιμελήθηκε το animation και φρόντισε έτσι ώστε να υπογραμμίζεται και με αυτόν τον τρόπο η αθωότητα των δύο πιτσιρικιών. Πέρα από όλα τα παραπάνω, η Geeta Games επεδίωξε να δώσει την αίσθηση πως παρακολουθούμε ταινία κινουμένων σχεδίων και πέτυχε το στόχο με cutscenes, τα οποία είναι πλήρως ενταγμένα στη ροή του παιχνιδιού.

Lilly05

Όσον αφορά τον τομέα του ήχου, το Lilly Looking Through δεν «υπερβάλει» καθόλου, τόσο στη μουσική επένδυση, όσο και στα εφέ. Όπως αναφέρθηκε σε προηγούμενη παράγραφο, διάλογοι δεν υπάρχουν. Οι μόνες ανθρώπινες φωνές που ακούγονται είναι εκείνες των δύο μικρών ηρώων μέσα από σποραδικά επιφωνήματα. Δύο παιδιά, ένα κορίτσι κι ένα αγόρι με την ίδια συγγενική σχέση  με τους Lilly και Row, ανέλαβαν το voice-acting. Οι μελωδίες έχουν σε γενικές γραμμές έναν ήρεμο, αν και μελαγχολικό τόνο και υπηρετούν πολύ καλά την ατμόσφαιρα του παιχνιδιού. Σε κάθε ενότητα ακούγεται και ένα διαφορετικό μουσικό κομμάτι, κάτι που μόνο θετική εντύπωση μπορεί να δημιουργήσει. Τα εφέ έχουν να κάνουν κυρίως με το φυσικό περιβάλλον -το φύσημα του ανέμου ξεχωρίζει- αλλά και μηχανικούς ήχους. Όλα τους είναι απλά και προσεγμένα!

Το Lilly Looking Through αποτελεί μία γοητευτική και παράλληλα χαλαρωτική gaming εμπειρία, καθώς λειτουργεί εξαιρετικά ως αντίδοτο στην έντονη δράση και βία των περισσότερων video games που κυκλοφορούν, αλλά και τους γρήγορους ρυθμούς της ζωής μας. Αν είστε ή αισθάνεστε παιδί, αλλά κι αν ως γονιός θέλετε να περάσετε λίγες ώρες ψυχαγωγίας μαζί με το βλαστάρι σας, επιλέξτε το και η γλυκιά ατμόσφαιρα και οι γρίφοι του θα σας ανταμείψουν. Υπάρχουν τρεις λόγοι για να απορρίψετε τη δημιουργία της Geeta Games. Ο πρώτος έχει να κάνει με τη μικρή διάρκειά της. Το Lilly Looking Through θα σας κρατήσει απασχολημένο για δύο με δυόμιση ώρες, η τιμή πώλησής του είναι ωστόσο σχετικά χαμηλή. Ο δεύτερος λόγος αφορά στην αντοχή στο χρόνο που είναι αναμφίβολα περιορισμένη εξαιτίας της φύσεως του παιχνιδιού. Τέλος, το απότομο φινάλε της ιστορίας αφήνει πολλά ερωτηματικά και ένα παράπονο γιατί, το «υπέρτατο μυστήριο» δεν αποκαλύφθηκε ακόμη. Γίνεται μάλλον εμφανές ότι η εταιρεία έχει στα σχέδιά της ένα sequel και μας το έκρυβε!


Πλατφόρμες:
PC 
Developers:
Geeta Games 
Publishers:
Geeta Games 
Πότε βγήκε:
November 1, 2013
Αριθμός παικτών:




Leave a Reply