Τι λέει το Spacejacked

Η κατακλυσμικού μεγέθους ποσότητα των κυκλοφοριών εύκολα μπορεί να μετατρέψει το μάτι από γερακίσιο σε τεμπέλικο. Ξεπερνώντας τις περιπτώσεις όπου έχω λανθασμένα μεγάλες προσδοκίες θέλω να σταθώ στον αντίποδα. Εκεί που δεν μπορείς εύκολα να καταλάβεις τι παίζει με μερικές εικόνες ή ένα βίντεο (όση εμπειρία κι αν κουβαλάς) και λες “ενδιαφέρον φαίνεται μωρέ” αλλά δεν τρελαίνεσαι κιόλας με αποτέλεσμα να το προσπερνάς γρήγορα και να χάνεται κάπου μέσα στην εγκεφαλική σου δίνη από πληροφορίες. Αυτή ήταν λοιπόν η πρώτη μου αντίδραση με το Spacejacked, μέχρι που έσκασε το review key και τότε είναι που πραγματικά ευχήθηκα να εκτίμησα επιπόλαια. Τελικά δούλεψαν σωστά τα υπερφυσικά μου ένστικτα ή κυριάρχησε η σνομπαρία που με διακατέχει σε όλο της το μεγαλείο;

Κατευθείαν στο ψητό

Πρόκειται για μία περίεργη μίξη tower defence, platformer και shooting. Βρίσκεσαι στα ηλεκτροστατικά (safety first) υποδήματα του μάστρο Dave Paprovksy ο οποίος έχει αναλάβει την συντήρηση και προστασία ενός διαστημικού ερευνητικού σκάφους το οποίο αποτελείται από τέσσερις μικρούς χώρους με βασικό αυτόν του HQ. Στα υπόλοιπα τρία δωμάτια εκτυλίσσεται το κυρίως gameplay και είναι απλούστερο από ότι μπορείς να φανταστείς.

Σε κάθε δωμάτιο υπάρχει ένας κεντρικός υπολογιστής που ο αρχιμηχανικός πρέπει να προστατέψει και επιδιορθώσει αν υποστεί ζημιά. Ο Dave λοιπόν διαθέτει τρία βασικά εργαλεία τα οποία μπορεί να τοποθετήσει σε συγκεκριμένα σημεία. Ένα αυτόματο πυροβόλο, ένα lazer κι ένα μηχάνημα που καθυστερεί τους εχθρούς επιβραδύνοντας την ροή του χρόνου σε μία ακτίνα γύρω του ενώ και τα τρία μπορείς να τα αναβαθμίσεις ώστε να είναι αποδοτικότερα σε αυτό που κάνουν. Όλα αυτά βέβαια προϋποθέτουν να κατέχεις την κατάλληλη ποσότητα μετάλλου οπότε πρέπει να σκέφτεσαι γρήγορα και να ενεργείς γρηγορότερα. Η ταχύτητα και η σωστή κρίση είναι το παν καθώς πολύ συχνά θα χρειάζεται να τηλεμεταφερθείς από δωμάτιο σε δωμάτιο.

Spacejacked

Δεν έχεις την πολυτέλεια να στερεύεις από μέταλλο, θα πρέπει να υπάρχει προνόηση για το που θα βάλεις τι, σε τι επίπεδο αναβάθμισης και πότε και τι θα απεγκαταστήσεις ώστε να ανακτήσεις μέταλλο. Ο Dave διαθέτει δικό του πυροβόλο όπλο μπαίνοντας και ο ίδιος στην μάχη εκεί που χρειάζεται ενώ ένας μηχανισμός του επιτρέπει να μεταβάλει την βαρύτητα ανάλογα την κατάσταση καθώς έτσι μπορεί να φτάσει εκεί που χρειάζεται (platforming). Όλα αυτά σε φρενήρεις ρυθμούς ενώ εξωγήινα πλάσματα επιτίθενται σε διαφορετικά μέτωπα. Πραγματικά νομίζεις πως βρίσκεσαι συνεχώς στις μύτες των ποδιών σου και όταν τελικά τα καταφέρνεις νιώθεις να ρέει μέσα σου η γλυκιά ικανοποίηση της επιβράβευσης, τουλάχιστον μέχρι το επόμενο δυσκολότερο επίπεδο.

Όταν τα εξωγήινα τερατουργήματα καταστρέφονται αφήνουν πίσω τους υπολείμματα μετάλλου τα οποία πρέπει να μαζεύεις αν θέλεις να επιβιώσεις στα επόμενα επίπεδα. Μόλις ολοκληρώνεις ένα επίπεδο επιστρέφεις στο HQ όπου συμβουλεύεσαι τους επιστήμονες συνεπιβάτες σου ενώ ο καθένας εξ αυτών σε βοηθά σε κάτι διαφορετικό. Ο ένας αναβαθμίζει τις ικανότητες του ίδιου του Dave, ένας άλλος επαναπρογραμματίζει τα τρία αυτόματα εργαλεία προς στήσιμο και τελευταία και καλύτερη είναι η γυναίκα με την οποία μπορείς να παίξεις ένα retro shmup mini game για να μαζέψεις επιπλέον μέταλλο.

Spacejacked

Πίου πίου!

Το απλό αυτό concept με εξέπληξε ευχάριστα με το πόσο κολλητικά δύσκολο μπορεί να γίνει. Είναι ότι πρέπει για μικρά playthroughs όπου η έξαψη χτυπάει κόκκινο. Έπιασα τον εαυτό μου να το επαναλαμβάνει πάνω από δεκαπέντε φορές σε μία μέρα και κάθε φορά το απολάμβανα περισσότερο. Το μόνο που καμιά φορά μου προκάλεσε μικρούς εκνευρισμούς είναι τα περιστασιακά κολλήματα των controls όταν τοποθετείς turrets και μετά θέλεις να κινηθείς.

Μόνο του το story mode μπορεί να σου προσφέρει πολλές ώρες προκλήσεων και διασκέδασης όμως υπάρχουν επίσης τα endless και challenge modes τα οποία μπορείς να δοκιμάσεις στο demo. Το πρώτο έχει να κάνει με αυξανόμενης δυσκολίας κύματα εχθρών στα οποία πρέπει να επιβιώσεις όσο περισσότερο μπορείς για να μπεις στα leaderboards και να ανταγωνιστείς τους φίλους σου. Το δεύτερο σε προκαλεί να περατώσεις επίπεδα υπό συγκεκριμένες συνθήκες.

Σαν να μην έφταναν αυτά η Rotten Mage ετοιμάζει ένα νέο στυλ gameplay γι’ αυτούς που θα ήθελαν περισσότερο χρόνο για να τοποθετήσουν στρατηγικά τα turrets τους ενώ κάποια στιγμή θα γίνει διαθέσιμη και η επιλογή New Game+ η οποία αναμενόμενα θα είναι δυσκολότερη και θα περιλαμβάνει νέους εχθρούς.

Επιπόλαιο με λες

Στην παρουσίαση δεν χρειάζεται να σταθώ πολύ, ο ήχος είναι αυτός που πρέπει για να δένει η όλη εμπειρία ενώ τα χαριτωμένα pixel art γραφικά του θα σου προκαλέσουν ένα μειδίαμα ικανοποίησης. Τελικά το παραδέχομαι, υπήρξα σνομπ και υποσχέθηκα στον εαυτό μου να μην το επαναλάβω και το μετανιώσω πικρά στην πορεία. Το Spacejacked είναι προσεγμένο, όσο πρέπει δύσκολο και πέρα για πέρα διασκεδαστικό. Χωρίς ενδοιασμούς λοιπόν και με το χέρι στην καρδιά, το προτείνω σε όλους.


Πλατφόρμες:
Linux 
Mac 
PC 
Windows 
Developers:
Rotten Mage 
Publishers:
Rotten Mage 
Πότε βγήκε:
February 26, 2016
Αριθμός παικτών:

Single 



Leave a Reply