Sword Coast Legends, τελικά λέει τίποτα;

Έχω παίξει πολλά χρόνια tabletop rpgs τόσο ως παίκτης όσο και ως dungeon master. Ξεκίνησα από την 2nd Edition του Dungeons & Dragons η οποία είναι και η αγαπημένη μου καθώς με κάθε νέα έκδοση χανόταν ένα κεφάλαιο hardcore-ίλας από το παιχνίδι. Αυτός είναι ο λόγος που μαζί με φίλους αποφασίσαμε να φτιάξουμε δικούς μας κανόνες αλλά στο τέλος αφήσαμε μόνο του τον καλό μας (σλουρπ) τον DM να πασχίζει να τους ολοκληρώσει μετά από τόσα χρόνια. Τώρα πλέον, λόγω αποστάσεων και εργασίας, παίζουμε αραιά και που μέσω Skype. Όποιος δεν έχει ασχοληθεί με το “άθλημα” αυτή την στιγμή ξύνει το πηγούνι του και πραγματικά είναι πολύ δύσκολο να του εξηγήσεις χωρίς να τον βάλεις να παίξει.

Θυμάμαι να παίζουμε ατελείωτες ώρες, με σουβλάκια και πίτσες στο ενδιάμεσο, και να διασκεδάζουμε με την ψυχή μας. Αναπολώ συχνά εκείνα τα χρόνια αλλά γνωρίζω με σιγουριά πλέον πως δεν θα γυρίσουν ποτέ. Έτσι μόλις έπεσα πάνω σε ένα βίντεο του Sword Coast Legends λογικό ήταν να μου πέσουν τα σαγόνια από τα πρώτα δευτερόλεπτα καθώς εδώ και πολλά χρόνια υπήρξε διακαής μου πόθος ένα videogame με τους κανόνες της Wizards of the Coast που να περιλαμβάνει DM Mode. Μόλις διαπίστωσα δε ότι θα διαδραματίζεται στο Forgotten Realms (Faerun) επωρώθην ακόμη περισσότερο μιας κι έχω ασχοληθεί με το συγκεκριμένο setting κυρίως μέσω του R. A. Salvatore και σαν δημιουργός εκεί μέσα θα μπορώ να αλληλεπιδράσω πιο άμεσα με τον κόσμο.

Η όλη προώθηση του παιχνιδιού δήλωνε πως θα πρόκειται για μία true D&D εμπειρία. Είμαι σίγουρος πως πολλοί σαν κι εμένα το περίμεναν σε αναμμένα κάρβουνα. Τώρα όμως που επιτέλους κυκλοφόρησε ήρθε η ώρα να δούμε αν αξίζει και κατά πόσο ανταποκρίνεται στις δικές του υποσχέσεις.

 

Δημιουργία χαρακτήρα και Story Mode

Πρώτα από όλα πρέπει να δημιουργήσεις χαρακτήρα (αγαπημένη διαδικασία για κάθε RPG). Αυτό που είδα στην πρώτη οθόνη με απογοήτευσε. Ναι μεν έχει επιλογές για sub-races και backgrounds αλλά είναι λειψό στα βασικά που είναι οι κλάσεις και οι φυλές. Βέβαια θα μου πεις ok μπορεί να μπουν αργότερα με updates αλλά εμένα δεν μου βγάζεις από το μυαλό πως θα σκάσουν dlc επί πληρωμή. Συνεχίζοντας βρήκα λίγες και ανούσιες τις επιλογές εμφάνισης το οποίο βέβαια δεν είναι κάτι σημαντικό αλλά όσο να πεις σε κάνει να δένεσαι περισσότερο με έναν χαρακτήρα.

Περνώντας στα skills αναγκάστηκα να κάνω μία μικρής κλίμακας έρευνα καθώς δεν έχω ασχοληθεί καθόλου με την 5th Edition και ομολογώ πως μπερδεύτηκα περισσότερο από πριν. Στους κανόνες λέει πως ανάλογα με το level σου μπορείς να επιλέξεις το επίπεδο της ικανότητας που θα χρησιμοποιήσεις. Εδώ όμως βρήκα μόνο skill trees όπως σε οποιοδήποτε άλλο action rpg.

[r] Sword Coast Legends 1

Αφού προσπέρασα τις όποιες αμφιβολίες περί δημιουργίας ξεκίνησα το Story. Επειδή δεν θέλω να spoil-άρω θα μιλήσω μόνο για τις εντυπώσεις μου. Αν περιμένεις το σενάριο να είναι τόσο επικό όσο στα Baldur’s Gate, τόσο αφηγηματικό όσο του Planescape Torment ή ακόμη ακόμη να πλησιάζει σε ποιότητα το πρόσφατο Serpent in the Staglands τότε ατύχησες. Πρόκειται στην ουσία για έναν καταιγισμό από κλισέ και μάλιστα με απλοϊκούς και σύντομους διαλόγους. Δεν ισχυρίζομαι ότι στερείται οποιουδήποτε ενδιαφέροντος, σίγουρα όμως δεν είναι το δυνατό του χαρτί.

 

Μια στάση στις μάχες

Θα το θέσω ξερά κι απότομα ώστε να το χωνέψεις γρήγορα. Απαράδεκτον! Εκ πρώτης τελικά είχα δίκιο για τα skills/spells καθώς η φάση είναι όντως σαν να παίζεις Diablo. Τα turns μετατράπηκαν σε cooldowns σε μια προσπάθεια να τα συνδυάσει αποτυγχάνοντας όμως παταγωδώς και στα δύο. Οι ικανότητες έχουν όντως παρθεί από το ruleset όμως η εκτέλεση γίνεται όπως σε action rpgs.

[r] Sword Coast Legends 2

Υπήρχαν φορές που άφηνα την μάχη να εξελίσσεται μόνη της… χωρίς να υπάρχει ουσιαστική διαφορά.

Εντωμεταξύ τα μέγαλης διάρκειας cooldowns σε πολλές περιπτώσεις καθιστούν άχρηστο το pause εξαφανίζοντας έτσι οποιοδήποτε τακτικό βάθος θα μπορούσε να έχει. Τουλάχιστον ένα action rpg απαιτεί αντανακλαστικά και τάχιστη λήψη αποφάσεων κάτι που εδώ δεν συμβαίνει λόγω των αυτοματισμών τύπου Dragon Age οι οποίοι με την σειρά τους δεν υποστηρίζονται από ποιοτικό A.I. με αποτέλεσμα να παρατηρείς οργισμένος έναν cleric να χρησιμοποιεί healing με μεγάλο cooldown για να γιατρέψει 3 hit points και μόνο.

 

Περί DM mode

Για πολλούς, μέσα σε αυτούς κι εγώ, το στοιχείο αυτό αποτελεί από μόνο του λόγο αγοράς… αν δεν απευθυνόταν σε νήπια. Ξενέρωμα πρώτο. Αναλύοντας τον όρο RPG (Role Playing Game) καταλήγουμε εύκολα στο συμπέρασμα ότι το βασικό στοιχείο πρέπει να είναι ο χαρακτήρας και πως με αυτόν υποδυόμαστε έναν ρόλο στα πλαίσια ενός κόσμου. Τότε πως μα τις χίλιες αρκούδες βοηθάς προς μια τέτοια κατεύθυνση μην δίνοντας στον DM την δυνατότητα να κατασκευάσει διαλόγους παρά ένα κάθε φορά μικρό κείμενο που πάντα ακολουθούν δύο επιλογές από τον παίκτη; Αρνούμαι να συλλάβω σαν role playing τα “We accept” και “Not right now”.

Ξενέρωμα δεύτερο. Δεν σε περιμένει κανένας εύχρηστος editor με τον οποίο μπορείς να δημιουργήσεις όμορφους κόσμους και σκοτεινά μπουντρούμια από την φαντασία σου. Θα βρεις μόνο procedural generated σκηνικά τα οποία μπορείς να εμπλουτίσεις με περιορισμένο αριθμό αντικειμένων καθώς και να παραμετροποιήσεις κάποια χαρακτηριστικά τους. Επίσης η κάθε περιοχή δεν μπορεί να φορτωθεί με παραπάνω από δύο κατηγορίες τεράτων αλλά τουλάχιστον αυτό ξεπερνιέται με την custom δημιουργία τους. Ακόμη κι έτσι όμως έχεις και πάλι να δουλέψεις με λειψό υλικό.

[r] Sword Coast Legends 3

Ξενέρωμα τρίτο. Στερείσαι παντελώς λόγου όσον αφορά το loot και τα XP. Δεν μπορείς να δημιουργήσεις π.χ. ένα σπαθί δίνοντάς του δικά σου χαρακτηριστικά και κατόπιν να το τοποθετήσεις σε ένα κρυμμένο σεντούκι ώστε μετά κόπων και βασάνων να ανακαλύψουν οι παίκτες. Ούτε ως DM που είσαι να καθορίσεις το level progression των χαρακτήρων. Επειδή όμως ότι κι αν κάνεις με έναν χαρακτήρα μένει σε οποιοδήποτε mode και να παίξεις μπορούμε να πούμε ότι οι παραπάνω επιλογές πάρθηκαν για λόγους ισορροπίας και δικαιοσύνης. Κατά την άποψή μου, φτηνές δικαιολογίες που εύκολα θα μπορούσαν να ξεπεραστούν με ένα tick σε κουτάκι που θα λέει αν θα είναι μόνιμα ή αν θα ισχύουν μόνο για το παρόν campaign.

Αυτό πάλι που παίζοντας σαν DM έχεις να κάνεις με action points που το πας; Τουλάχιστον τους παίρνεις με το τσουβάλι οπότε μπορώ να δώσω τόπο στην οργή για το συγκεκριμένο. Από εκεί και πέρα μπορείς παίζοντας σε πραγματικό χρόνο να δημιουργήσεις encounders, να προσθέσεις όντα και αντικείμενα(και να αφαιρέσεις) και να παραμετροποιήσεις ως ένα βαθμό ήδη υπάρχοντα. Επιπλέον μπορείς να αναλάβεις προσωπικά έναν χαρακτήρα/πλάσμα που θεωρείς σημαντικό να παίξεις την μάχη ο ίδιος. Στην τελική όποιος γούσταρε το DM mode του Neverwinter Nights ακόμη δεν υπάρχει κανένας λόγος να το εγκαταλείψει.

 

Online και Dungeon Crawling

Πάντα μια εμπειρία εμπλουτίζεται θετικά όταν την μοιράζεσαι με περισσότερα άτομα. Κι εδώ είναι που το Sword Coast Legends κάνει κάποια πράγματα σωστά. Αν φιλτράρεις σε κοντινούς servers σχεδόν ποτέ δεν θα συναντήσεις σημαντικό lag. Η επικοινωνία με τους υπόλοιπους γίνεται τόσο μέσω chat όσο και φωνής και το community ως τώρα το βρήκα πολύ καλό.

[r] Sword Coast Legends 4

Τουλάχιστον είναι απόλυτα εμφανής η διαφορά ενός nooba με τους υπόλοιπους!

Ιδιαίτερα καλοδεχούμενο βρήκα το γεγονός ότι μπορείς να παίξεις online και τα τρία διαθέσιμα modes (Story, Module/Campaign, Dungeon Crawling). Με το dungeon crawling πολύ εύκολα και γρήγορα μπορείς να γουστάρεις με φίλους και αγνώστους τυχαίες αποστολές και dungeons τόσο ως παίκτης όσο και ως DM.

 

Γιατί μωρή n-Space ;

Ο τεχνικός τομέας βρίσκεται σε μέτρια επίπεδα και σίγουρα δεν απογοητεύει, όπως επίσης σίγουρα δεν είναι και για επικρότηση. Εξαλλου κατά την ταπεινή μου άποψη μικρή σημασία θα είχε για ένα τέτοιο παιχνίδι. Ίσως αν όλο αυτό το διάστημα διαφημιζόταν με ειλικρίνεια και δεν προσποιούνταν κάτι που δεν είναι, και πάλι ίσως, να μην ήμουν τόσο αυστηρός. Η αλήθεια όμως είναι πως τα προβλήματα είναι πολλά και δύσκολα μπορούν να αγνοηθούν από κάποιον που έχει ασχοληθεί με άλλα του είδους όπως και με tabletops. Υπάρχουν βέβαια περιθώρια ευχαρίστησης και ιδιαίτερα για τους μη μυημένους, αλλά και πάλι αυστηρά σε online καταστάσεις. Τέλος νομίζω πως η παρακάτω φράση θα βγει πέρα για πέρα αληθινή: Brace yourselves, tons of dlc are coming!

Επίσημη Ιστοσελίδα: swordcoast.com

Steam


Πλατφόρμες:
PC 
Playstation 4 
Xbox One 
Developers:
n-Space 
Publishers:
Digital Extremes 
Πότε βγήκε:
October 19, 2015
Αριθμός παικτών:
1-5 
Co-op 
Multi 
Online 
Single 



3 Responses

  1. 05/02/2016

    […] ήταν η μεγαλύτερη απογοήτευση για εμένα στο πρόσφατο Sword Coast Legends. Αντιθέτως στο Divinity έβγαλα τρελά γούστα, ίσως είναι η […]

  2. 05/02/2016

    […] review του Γιώργου Κυρενέ σας έδωσε οπωσδήποτε μία πολύ καλή […]

  3. 01/04/2016

    […] να απομακρυνθεί από τη Nintendo και να αναπτύξει το Sword Coast Legends, το πρώτο ανεξάρτητο παιχνίδι της, το οποίο […]

Leave a Reply