Blood Alloy Reborn

Τι λέει το Blood Alloy: Reborn

Τα kickstarter, early access και οι ημιτελείς κυκλοφορίες έχουν κάνει τον χώρο που αγαπάμε πολυπλοκότερο από ποτέ. Πολλοί από τους ανεξάρτητους developers κάνουν κυριολεκτικά κατάθεση ψυχής, όντας και οι ίδιοι τους gamers, πάνω σε μία προσπάθεια πραγματοποίησης των ονείρων τους. Πλέον οι κυκλοφορίες αγγίζουν τέτοιες ποσότητες που κάτι εξαιρετικό όπως το Knight Squad χάνεται στην λήθη ενώ σε άλλες περιπτώσεις μερικές λάθος αποφάσεις οδηγούν στην αποτυχία. Από την άλλη παρατηρούμε κακοφτιαγμένα παιχνίδια να απολαμβάνουν μικρές επιτυχίες είτε λόγω καλής προώθησης είτε γιατί το είδος έχει ζήτηση. Εύλογα τώρα θα αναρωτιέσαι προς τι τέτοια αμπελοφιλοσοφία και τι σχέση έχουν τα παραπάνω με το Blood Alloy: Reborn.

Προϊστορία

Ας το πάρουμε από την αρχή. Η ιστορία του Blood Alloy ξεκινάει το 2013 με ένα αποτυχημένο kickstarter. Η Suppressive Fire Games αρχικά το προόριζε για metroidvania με ένα στυλάτο σύστημα μάχης, τύπου Vanquish της Platinum Games απλά σε 2D. Πεπεισμένοι πως έχουν κάτι καλό στα χέρια τους δεν το έβαλαν κάτω κι αποφάσισαν να επικεντρωθούν στους μηχανισμούς μάχης και να το πλασάρουν ως score based, εξού και το Reborn στον τίτλο. Αν το εγχείρημα πάει καλά έχουν σκοπό να κατευθύνουν τα έσοδα προς το metroidvania όνειρό τους.

Επιστροφή στο παρόν

Οι gameplay μηχανισμοί της μάχης είναι πραγματικά αυτό που υπόσχεται. Στυλάτες αποφυγές σε slow time, σύρσιμο σε τοίχους και ταβάνια ενώ πυροβολείς και χτυπήματα με ενεργειακό ξίφος προς πάσα κατεύθυνση είναι μερικές από τις κινήσεις που έχει στο ρεπερτόριό του το ανδροειδές που έχεις υπό τον έλεγχό σου. Φυσικά τα παραπάνω απαιτούν ενέργεια από την μεριά σου οπότε πρέπει κάθε τόσο να παρακολουθείς την αντίστοιχη μπάρα διότι αν υπερφορτωθεί βραχυκυκλώνει για περιορισμένο χρονικό διάστημα. Όλα αυτά καθώς μηχανικές ορδές, ιπτάμενες και μη, ορμούν με σκοπό τον αφανισμό σου σε καλοσχεδιασμένα μεν λιγοστά δε επίπεδα. Όσο το μαθαίνεις και μπορείς να τιθασεύσεις τις αχαλίνωτες ικανότητες του ρομποστρατιώτη σου τόσο πιο εντυπωσιακά combos θα εκτελείς. Είναι τόσο ομαλή και συνάμα εντυπωσιακή η ροή των κινήσεων που σε έμπειρα χέρια αξίζει να παρακολουθείς και μόνο.

Πρώτη σου προτεραιότητα είναι να φτάνεις τον πολλαπλασιαστή στο x10 ενεργοποιώντας έτσι έναν δεύτερο με τον οποίο συλλέγεις όλο και περισσότερους πόντους με κάθε kill. Εκτός των άλλων όσο αυτό το μαγικό δεκαράκι είναι ενεργό μπορείς να αναπληρώσεις χαμένο health σώζοντας έναν στρατιώτη κάθε τόσο από ρομποτικά δεσμά κάτι που επίσης σου δίνει μπόλικους πόντους. Η κατάσταση αλλάζει αν φτάσεις τους δέκα χιλιάδες πόντους και πάνω αλλά αυτό το αφήνω για έκπληξη. Παίζοντας ο χαρακτήρας κάνει level up ξεκλειδώνοντας στην πορεία νέα επίπεδα, εξοπλισμό ακόμη και νέα μουσικά κομμάτια.

Blood Alloy Reborn

Όσον αφορά τον εξοπλισμό η ποικιλία δεν είναι μεγάλη, τρία διαφορετικά όπλα, ακόμη τρεις δευτερεύουσες ικανότητες και έξι ρομποπανοπλίες. Ωστόσο είναι ουσιαστικές καθώς διαφέρουν αρκετά μεταξύ τους κι αν κάνεις τα μαθηματικά θα δεις ότι ο αριθμός των συνδυασμών που μπορούν να προκύψουν μόνο μικρός δεν είναι.

Το gameplay όπως κατάλαβες είναι άψογο και διασκεδαστικό με τους φρενήρεις ρυθμούς του ενώ τα bugs είναι λιγοστά και διορθώνονται γρήγορα. Κάπου εδώ δυστυχώς αρχίζουν τα προβλήματα. Πρώτο και κυριότερο, δεν νομίζω να μπορεί να διανοηθεί κάποιος score based videogame χωρίς leaderboards. Κι όμως με την πλήρη κυκλοφορία του Blood Alloy: Reborn δεν υπάρχει κάτι τέτοιο, παρά μόνο μία υπόσχεση ότι θα εισαχθεί στο μέλλον. Στην ουσία σκοπός είναι να πετύχεις όσο υψηλότερα scores μπορείς χωρίς όμως να μπορείς να τα συγκρίνεις με φίλους και τον υπόλοιπο κόσμο ώστε να υπάρχει το κατάλληλο κίνητρο να συνεχίσεις.

Δεύτερο στραβοπάτημα είναι η απουσία δυνατότητας remapping των πλήκτρων. Παρόλο που έχουν κάνει καλή δουλειά στην υποστήριξη μίας μεγάλης γκάμας χειριστηρίων σε διάφορα λειτουργικά συστήματα, αγνόησαν εντελώς την προσωπική προσαρμογή σύμφωνα με τα γούστα του καθενός. Ειδικά σε έναν τέτοιου είδους παιχνίδι όπου η ικανότητα είναι το παν θα έπρεπε να μπορούσε ο καθένας να το προσαρμόσει στον εαυτό του. Με mouse/keyboard έτσι κι αλλιώς είναι καλύτερη η στόχευση και πάλι όμως χωρίς δυνατότητα remapping.

Blood Alloy Reborn

Επίσης το tutorial θα μπορούσε να περιέχει λίγο ακόμη περιεχόμενο προς εκμάθηση ώστε να καλύπτει όλα τα βασικά. Τελευταίο και φαρμακερό είναι το UI. Πρόκειται ίσως για το χειρότερο που έχω συναντήσει ποτέ. Τα menus δεν σου δίνουν δυνατότητα περιήγησης με ποντίκι και είναι πέρα για πέρα άσχημα ενώ σε πολλές περιπτώσεις η στοίχιση πάει περίπατο. Επίσης πολλές φορές τα γραφικά τρώνε κολλήματακια καθώς κάνεις βόλτες στο μενού ενώ πολύ συχνά θα δεις ότι οι επιλογές που έχεις κάνει για ανεξήγητους λόγους γυρνάνε από μόνες τους στις default ρυθμίσεις.

Οπτικοακουστικά ζητήματα

Σε αντίθεση με τα πρόχειρα menus τα γραφικά κατά την διάρκεια του gameplay είναι όμορφα και με ομαλότατα animations. Pixel art αισθητική, όπως συνηθίζεται πλέον στα ανεξάρτητη σκηνή, προσαρμοσμένα στο sci-fi ύφος που τους αρμόζει. Επίσης πολύ θετική κρίνεται η synthwave μουσική υπόκρουση η οποία ταιριάζει στο ύφος και τον ρυθμό του gameplay.

Κρίμα…

Αν αυτή την στιγμή μιλούσαμε για μία early access κυκλοφορία με ορίζοντα κανονικής κυκλοφορίας στους έξι μήνες με έναν χρόνο, θα το πρότεινα ανεπιφύλαχτα γνωρίζοντας πως το gameplay είναι καταπληκτικό και όλα τα υπόλοιπα θα προστεθούν εν καιρώ. Δυστυχώς όμως πρόκειται για ένα full κανονικότατο release και ως τέτοιο πρέπει να κριθεί. Εδώ λοιπόν είναι που καταλήγω σε αυτό που ξεκίνησα στην εισαγωγή. Το Blood Alloy: Reborn συγκαταλέγεται στην κατηγορία των λάθος επιλογών μιας και πραγματικά δίνει την εντύπωση ενός early access τίτλου. Στην Suppressive Fire Games φαίνεται πως το αγαπούν και κάνουν τα πάντα για να το βελτιώσουν όμως η ζημιά έχει ήδη γίνει. Επειδή όμως είναι περισσότερο μία χαμένη ευκαιρία παρά ένα κακό παιχνίδι, όσοι αρέσκεστε με το είδος κρατήστε το στα υπόψιν διότι στο κοντινό μέλλον ενδέχεται η αγορά του να αξίζει καθώς στην ουσία πρόκειται για ένα ακατέργαστο διαμαντάκι.


Πλατφόρμες:
Linux 
Mac 
PC 
Playstation 4 
PS Vita 
Wii U 
Windows 
Xbox One 
Developers:
Suppressive Fire Games 
Publishers:
Nkidu Games Inc. 
Πότε βγήκε:
March 2, 2016
Αριθμός παικτών:

Single 



1 Response

  1. 31/03/2016

    […] με το Blood Alloy: Reborn έτσι κι εδώ θα μιλήσω για λάθος επιλογές. Μόνο που στην […]

Leave a Reply