Γιατί δεν λέει το Slain!

Ό πως με το Blood Alloy: Reborn έτσι κι εδώ θα μιλήσω για λάθος επιλογές. Μόνο που στην περίπτωση του Slain!, το οποίο προωθήθηκε επαρκώς και πολλοί από εμάς το περιμέναμε εναγωνίως, οι επιλογές ήταν τραγικές. Αυτό που κλόνισε την εμπιστοσύνη των περισσοτέρων ήταν οι αλλεπάλληλες καθυστερήσεις κυκλοφορίας του. Σε εμένα δεν λειτούργησε έτσι, ίσως επειδή οι εμπειρίες που είχα μου έλεγαν ότι αυτό είναι κάτι καλό και πως θα αντικρίσω ένα καλύτερο τελικό αποτέλεσμα. Όταν δε έμαθα ότι ο λόγος της τελευταίας καθυστέρησης ήταν η εξισορρόπηση του επιπέδου δυσκολίας και μόνο, ήμουν σίγουρος πως ήρθε η ώρα της κυκλοφορίας. Τελικά φάνηκε πως η επιθυμία του να είναι καλό υπερίσχυσε των γεγονότων. Ας δούμε λοιπόν τι πήγε τόσο στραβά και γιατί μία μεγάλη μερίδα όσων το έπαιξαν ωρύονται στην steam discussions page και σε forums.

Η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται

Όσο διάστημα περίμενα την κυκλοφορία του φαντασιωνόμουν μία extreme black metal ωδή που θα συνδυάζεται με το εξαιρετικό level design και controls των Volgarr the Viking και Odallus: The Dark Call. Πόσο λάθος έκανα. Με το καλημέρα του πρώτου επιπέδου μου ήρθε να βάλω τα κλάματα με τον μη ανταποκρίσιμο χειρισμό. Με πληκτρολόγιο δεν το συζητώ, η εμπειρία είναι στην καλύτερη των περιπτώσεων απαράδεκτη αφού μεταξύ της πίεσης του πλήκτρου και της κίνησης του χαρακτήρα υπάρχει ένα τεράστιο delay. Τουλάχιστον με controller το delay εξαφανίζεται αλλά και πάλι συνεχίζει να είναι μία κακή εμπειρία.

Για να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους, η λογική πίσω από τον χειρισμό δεν είναι κακή, είναι μεν απλοϊκός ως έναν βαθμό αλλά έχει τις βάσεις για μεγαλύτερο βάθος κάτι που μεμονωμένα και σε συγκεκριμένους εχθρούς φαίνεται. Το πρόβλημα εντοπίζεται στο γεγονός πως ακόμη κι όταν τον συνηθίσεις δεν γίνεται πάντα αυτό που έχεις κατά νου κι αυτό γιατί είναι ένα παιχνίδι που απαιτεί εκμάθηση μοτίβων, αποστάσεων και timing επιθέσεων κάτι που γενικά λατρεύω σε τέτοια παιχνίδια όμως χρειάζεται απόλυτη ακρίβεια για να λειτουργήσει, διαφορετικά καταντά απλώς εκνευριστικό.

Ενώ λοιπόν τα θεμέλια του χειρισμού είναι εντάξει η εκτέλεση τον καθιστά απαράδεκτο τόσο από άποψη ανταποκρισιμότητας όσο και από λάθος επιλογές. Εκτός της βασικής επίθεσης υπάρχει και επίθεση αποκεφαλισμού η οποία αν εκτελεστεί σωστά γεμίζει λίγο την μπάρα του mana. Η κατάλληλη στιγμή να την χρησιμοποιήσεις είναι όταν αναβοσβήνει μία κόκκινη γραμμή στον λαιμό των τερατουργημάτων που αντιμετωπίζεις όμως και πάλι είναι αργή και δεν μπορείς εύκολα να την συνδυάσεις με τις υπόλοιπες επιθέσεις ώστε να καταλήξει σε combo. Επίσης δεν συνιστώ την χρήση της ως κανονική επίθεση αφού εκτός από αργή είναι και αδύναμη κάτι που τελικά την καθιστά άχρηστη.

Slain!

YMCA

Το χειρότερο όμως είναι το exploitation του crouching. Αντί λοιπόν τα παιδιά της Wolf Brew Games να προσθέσουν ένα έξτρα μπουτόν στον χειρισμό με το οποίο θα μπορείς να μπλοκάρεις τα projectiles αποφάσισαν να το κάνουν με το crouch. Στις περισσότερες των περιπτώσεων θα δεις ότι σκύβοντας και ταυτόχρονα χτυπώντας θα πολτοποιείς τους εχθρούς ενώ έχεις υποστεί μηδαμινή ή στην χειρότερη λιγοστή ζημιά.

Συνεχίζουμε με το ανά περιπτώσεις κακό level design. Υπάρχουν σημεία όπου θα εγκλωβιστείς έχοντας έτσι ως μόνη λύση το restart from last checkpoint. Ευτυχώς δεν είναι πολύ συχνό αλλά υπολογίζοντας την δυσκολία, με την οποία έτσι κι αλλιώς θα αναγκαστείς ξανά και ξανά να περάσεις τις ίδιες κακουχίες, όταν συμβαίνει μπορεί να σε βγάλει έξω από τα ρούχα σου. Φυσικά, όπως στην αρχή κάθε κυκλοφορίας πλέον, θα βρεθείς αντιμέτωπος με μικρά και μεγάλα bugs με τα πιο σπαστικά να είναι αυτά που έχουν να κάνουν με την συμπεριφορά των εχθρών. Δεν γίνεται να προσπαθείς να σκοτώσεις επί μία ώρα ένα boss, το οποίο ίπταται και κατεβαίνει συχνά να το χτυπήσεις, κι όταν επιτέλους του έχεις δώσει πολύ πόνο αυτό απλά πηγαινοέρχεται στο ταβάνι.

Ying and Yang

Η όλη ατμόσφαιρα και παρουσίαση πραγματικά αφήνει ανάμικτα συναισθήματα. Από το καλύτερο σε πάει στο χειρότερο και πάλι από την αρχή. Θα ξεκινήσω από τους πολύ κακούς διαλόγους. Κακούς σε πρωτοφανές για εμένα επίπεδο. Τα ορθογραφικά και συντακτικά λάθη είναι το λιγότερο, το πραγματικό έγκλημα γίνεται στο ύφος τους. Δεν είναι δυνατόν όταν σου μιλάνε αρχαία και πανίσχυρα πλάσματα να χρησιμοποιούν internet slangs τύπου -btw- και -thnx- λες και τσατάρουν τίποτα φιλενάδες. Καταστρέφει ολοκληρωτικά οποιοδήποτε immersion.

Αυτό που πραγματικά με στενοχώρησε είναι η μουσική. Μαθαίνοντας πως υπεύθυνος γι’ αυτήν είναι ο πρώην μπασίστας των Celtic Frost, Curt Victor Bryant, είχα μεγάλες προσδοκίες. Όχι ότι δεν είναι καλή, μια χαρά είναι. Απλά κι εδώ η εκτέλεση είναι εντελώς λάθος αφού παίζει συνεχώς ένα κομμάτι σε λούπα χωρίς καμία δυναμικότητα σε σχέση με αυτά που συμβαίνουν στο παιχνίδι. Πιο πολύ φαίνεται σαν να έβαλες ένα δικό σου κομμάτι να ακούγεται στο background παρά ότι είναι από το παιχνίδι. Γενικότερα ο ήχος ίσως είναι ο χειρότερος που έχω συναντήσει ποτέ. Στα default settings η μουσική καλύπτει πλήρως τα ηχητικά εφέ αλλά ακόμη κι αν την απενεργοποιήσεις δεν κερδίζεις πολλά καθώς πολλά εφέ λείπουν παντελώς ενώ άλλα είναι σε τελείως διαφορετική ένταση. Η Wolf Brew Games βέβαια ανακοίνωσε πρόσφατα πως προσέλαβε έναν επαγγελματία, ειδικό στα sound effects, ο οποίος και θα διορθώσει τα όποια προβλήματα.

Slain!

Σου λιώνει τα μάτια…

Για το τέλος αφήνω το καλό κομμάτι. Αισθητικά είναι πανέμορφο, με έναν δικό του νοσηρό τρόπο αλλά πανέμορφο. Θα μπορούσε κάποιος να το χαρακτηρίσει υπερφορτωμένο όμως το αποτέλεσμα καταλήγει κάτι παραπάνω από θετικό. Η λεπτομέρεια ξεχειλίζει σε οποιοδήποτε σημείο της οθόνης κι αν κοιτάξεις ενώ τα animations, αν και κάπως κοφτά, είναι επίσης προσεγμένα. Δεν μπορώ παρά να σκέφτομαι λοιπόν πόσο κρίμα είναι γι’ αυτόν που δημιούργησε αυτή την οπτική πανδαισία να χαντακώνεται από τις υπόλοιπες, κάκιστες, επιλογές που πάρθηκαν.

Νεκρώσιμη ακολουθία

Αν κάπου ανάμεσα στις καθυστερήσεις η Wolf Brew Games είχε το θάρρος και θράσος να επανασυστήσει το Slain! ως early access έχω την αίσθηση πως η εξέλιξη θα ήταν εντελώς διαφορετική. Ήδη φαίνεται πως δεν θα πετάξει τα τρία χρόνια ανάπτυξης στα σκουπίδια και παίρνει σοβαρά υπόψιν το feedback των παικτών, οπότε κατά την γνώμη μου μία τέτοια επιλογή θα ήταν η βέλτιστη καθώς παρά τις όποιες γκρίνιες τουλάχιστον θα είχαμε κάτι να περιμένουμε. Εγώ κατά βάθος (κι επειδή πολύ θα το ήθελα) ακόμη πιστεύω στην βελτίωση του όμως με τα προβλήματα που υπάρχουν αυτή την στιγμή κάτι τέτοιο απαιτεί χρόνο και δεν γνωρίζω κατά πόσο θα ανταπεξέλθουν σε έναν τέτοιο Γολγοθά. Προς το παρόν δεν το προτείνω σε κανέναν αν όμως υπάρξει σοβαρή βελτίωση θα το μάθετε αμέσως.


Πλατφόρμες:
PC 
Developers:
Wolf Brew Games 
Publishers:
Digerati Distribution 
Πότε βγήκε:
March 25, 2016
Αριθμός παικτών:

Single 



1 Response

  1. 03/06/2016

    […] λίγο-πολύ μας το εξασφαλίζουν: αφού το πανέμορφο Slain! μας βγήκε σκουπίδι, το Age of Barbarian Extended Cut με τα, εχμ, […]

Leave a Reply