Shadwen

Τι λέει το Shadwen

Παρά το ότι ξεκίνησε με το Shadowgrounds και το 2014 έφερε το Splot σε iOS συσκευές, η Frozenbyte έφτιαξε όνομα στην πιάτσα με την σειρά Trine. Ιδιαίτερα τα δύο πρώτα μέρη της σειράς χαράχτηκαν στους εγκεφάλους όσων τα έπαιξαν με την αγνή παρεΐστικη διασκέδαση που προσέφεραν. Από την άλλη το Trine 3: The Artifacts of Power άφησε τους οπαδούς της σειράς με ανάμεικτα συναισθήματα. Το σίγουρο είναι πως οι Φινλανδοί δεν φοβούνται να δοκιμάσουν νέα πράγματα ακόμη κι αν αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να αλλάξουν μία ήδη άκρως επιτυχημένη συνταγή. Στο Shadwen, όντας πλέον απαλλαγμένοι από το βάρος μιας προϋπάρχουσας επιτυχίας όπου οι συγκρίσεις είναι αναπόφευκτες, άφησαν το δημιουργικό τους ταλέντο και την όρεξη για πειραματισμούς να ξεδιπλωθούν. Αυτή την φορά το stealth παίζει κεντρικό ρόλο και παρά το ότι είναι ίσως το πιο δύσκολο gameplay στοιχείο, αφού οι εννέα στους δέκα developers αποτυγχάνουν να το μεταδώσουν σωστά, η Frozenbyte το τόλμησε.

Παρουσίαση και πρόλογος

Θα ξεκινήσω από εκεί που τα τελευταία χρόνια η Φινλανδική εταιρία πραγματικά διαπρέπει. Το Trine 2 είναι ένα χάρμα μπιρμπιλομάτικων οφθαλμών ενώ το αποκορύφωμα ήρθε με το τρίτο μέρος το οποίο επιλέχτηκε από την Μαρία για τα καλύτερα γραφικά του 2015. Το Shadwen ξεφεύγει αρκετά από την πανδαισία χρωμάτων των Trine μεταπηδώντας από κάτι παραμυθένιο σε ένα σκοτεινό μεσαιωνικό ύφος. Το γκρίζο των κτισμάτων και το καφέ της λάσπης κυριαρχούν ενώ τα λιγοστά χρώματα είναι πλέον μουντά μαρτυρώντας έτσι έναν πιο σκληρό κι απάνθρωπο κόσμο. Αυτή η περισσότερο ρεαλιστική προσέγγιση με μία ανεπαίσθητη υφή πλαστελίνης (αυτό μου βγάζει) κρίνεται απολύτως επιτυχημένη και ιδιαίτερα στον τομέα των φωτισμών συνεχίζεται η εξαιρετική παράδοση του Trine 3.

Shadwen

Οι φωτισμοί που λέγαμε.

Να σημειώσω πως παρά την ποιότητα της απεικόνισης η μηχανή του Shadwen μόνο βαριά δεν μπορεί να χαρακτηριστεί καθώς, με τις κατάλληλες ρυθμίσεις, μπορεί να τρέξει σε αρκετά παλαιά μηχανήματα με πολύ καλή απόδοση. Το ίδιο καλές είναι οι εντυπώσεις κι από το art το οποίο φέρνει σε σχεδόν στατικούς πίνακες φιλοτεχνημένους με λαδομπογιά. Από πλευράς ήχου έχει γίνει εξαιρετική δουλειά στα voice overs με τους ηθοποιούς να ερμηνεύουν άριστα τους λιγοστούς αλλά καλογραμμένους διαλόγους.

Η ιστορία ξεκινάει με την μικρή Lily να είναι έτοιμη να τιμωρηθεί από έναν στρατιώτη γιατί προσπάθησε να φάει μήλο που δεν της ανήκει. Η κατ’ επάγγελμα δολοφόνος Shadwen έχει αναλάβει να ξεπαστρέψει τον βασιλιά, όμως δεν μπορεί να μην σώσει το μικρό ορφανό που βρέθηκε στον δρόμο της. Έκτοτε και παρά τις αντιρρήσεις της Shadwen η αθώα Lily ακολουθεί κάθε της βήμα, μόνο που αυτά οδηγούν στον βασιλικό θρόνο.

Gameplay

Στον δρόμο για το παλάτι και τελικώς για την αίθουσα του θρόνου θα συναντήσεις πάμπολλους σκοπούς, είτε ακίνητους είτε σε περιπολία. Σκοπός σου είναι να ελευθερώσεις το μονοπάτι της Lily ώστε να περάσει απαρατήρητη. Αυτός τουλάχιστον είναι ο βασικός σκελετός του gameplay. Ελέγχεις την Shadwen από οπτική τρίτου προσώπου και το βασικό σου εργαλείο είναι το grappling hook το οποίο εξαπολύεις σε ψηλές προεξοχές (από ξύλο) για να ανέλθεις σε βολικά για εσένα σημεία χωρίς να ψιλιαστούν την ύπαρξή σου οι απρόσωποι ιππότες. Εκτός βέβαια από εργαλείο περιήγησης αλά spiderman μπορεί επίσης να αγκιστρωθεί σε αντικείμενα (επίσης ξύλινα) που θέλεις να μετακινήσεις από απόσταση έτσι ώστε να τραβήξεις την προσοχή των φρουρών.

Με την πιστή σου μαχαίρα εκτελείς backstabs σε ανυποψίαστους ιππότες αλλά προσοχή, πρέπει να κινείσαι με το stealth ενεργοποιημένο διαφορετικά τα ευαίσθητα ώτα τους θα πιάσουν τον ήχο των βημάτων σου. Επίσης θα βρεις σε σεντούκια υλικά προς κατασκευή διαφορετικών παγίδων. Μέχρι εδώ όλα καλά αλλά τίποτα το απροσδόκητο, φαντάζει σαν ένα κλασσικό 3rd person παιχνίδι με δοκιμασμένους μηχανισμούς. Θυμάστε το SUPERHOT; Αν ναι σίγουρα θα σας έκανε εντύπωση το πως χρησιμοποιείται η ροή του χρόνου κάτι που ισχύει σχεδόν με τον ίδιο τρόπο και στο Shadwen. Ο χρόνος κυλά μόνο εφόσον κινείται η ηρωίδα, διαφορετικά παρατηρείς μία στατική εικόνα που στην ουσία σε βοηθάει να παίξεις στρατηγικά ένα action παιχνίδι.

Shadwen

Λουτάρω σαν τον Ταρζάν.

Όταν οι καταστάσεις το απαιτούν έχεις την δυνατότητα να κάνεις τον χρόνο να κυλήσει κρατώντας πατημένο το αντίστοιχο πλήκτρο. Checkpoints δεν υπάρχουν κι αυτό όχι γιατί παραμελήθηκε αλλά γιατί δεν γίνεται να χάσεις. Σε κάθε αναποδιά μπορείς να κυλήσεις τον χρόνο προς τα πίσω (rewind) ώστε να διορθώσεις τα όποια σφάλματα ή ακόμη και όλη σου την τακτική αφού δεν παρατήρησα κάποιον περιορισμό στο πόσο πίσω μπορείς να πας, κάτι που με εξέπληξε θετικά. Μπορεί κάποιοι να παραπονεθούν για την συγκεκριμένη προσθήκη, εγώ πιστεύω πως αποτελεί ένα βήμα προς την σωστή κατεύθυνση καθώς θεωρώ χάσιμο χρόνου το να παίζεις ξανά και ξανά σημεία που έχεις αποδείξει ότι μπορείς να ξεπεράσεις. Εκτός των άλλων όμως έτσι το gameplay αποκτά μία διαρκή και ομαλή ροή άνευ προηγουμένου.

Το αν η Lily γίνει μάρτυρας ενός φόνου που έχεις διαπράξει παίζει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του λιτού σεναρίου οπότε έχεις να επιλέξεις τον δύσκολο δρόμο του να εισχωρήσεις χωρίς να πεθάνει κανένας, τον μέτριο του να φονεύεις χωρίς να σε πάρει χαμπάρι το μικρό κορίτσι ή τον εύκολο που θα κάνεις ότι σε βολεύει μην ανησυχώντας για τον ψυχικό κόσμο της μικρής. Το αν γνωρίζει τον σκοτεινό σου εαυτό καθώς και μία ακόμη επιλογή στο τέλος καθορίζουν το πως τελειώνει το ταξίδι, αν και δεν θα δεις τίποτα συναρπαστικά αποκαλυπτικό. Το σενάριο όπως είπα και παραπάνω είναι λιτό και σου δίνει απειροελάχιστα στοιχεία για το οτιδήποτε, το μεγαλύτερο βάρος δίνεται στο πως εξελίσσεται η σχέση της Shadwen με την μικρή ενώ σε κάθε loading screen από επίπεδο σε επίπεδο θα ακούς τις συζητήσεις τους καθώς γνωρίζονται ολοένα και περισσότερο.

Όλοι οι παραπάνω μηχανισμοί συνοδεύονται από έναν άψογα ανταποκρίσιμο χειρισμό που με λίγη εξάσκηση κι έχοντας τον χρόνο με το μέρος σου θα είσαι ικανός για απίστευτα ακροβατικά και συνδυασμούς κινήσεων. Δυστυχώς όμως δεν είναι όλα τόσο ρόδινα. Τα αρνητικά της υπόθεσης είναι λίγα σε αριθμό όμως έχουν σοβαρό αντίκτυπο στην συνολική εμπειρία. Το βασικότερο εξ αυτών είναι η συμπεριφορά της Lily σε σχέση με τους φρουρούς. Το stealth λειτουργεί αρκετά καλά όταν οι αλληλεπιδράσεις αφορούν την Shadwen ενώ και το A.I. της Lily παίρνει σοβαρά υπόψιν το περιβάλλον και δρα αναλόγως. Το πρόβλημα είναι πως οι φρουροί αγνοούν εντελώς και σε όλες τις περιπτώσεις την ύπαρξη της Lily αφού ακόμη κι αν βρεθεί στο διάβα τους απλά γυρίζει πίσω στην κρυψώνα της χωρίς εκείνοι να αντιδρούν. Αυτό συμβαίνει από το πρώτο ως το τελευταίο λεπτό του gameplay με αποτέλεσμα να χαλάει συνεχώς η ατμόσφαιρα και το immersion με τον κόσμο του παιχνιδιού.

Shadwen

Σαν να μην υπάρχει καν…

Όσον αφορά τα μονοπάτια που ακολουθείς, το Shadwen είναι πέρα για πέρα γραμμικό. Ως προς την αντιμετώπιση της κάθε κατάστασης βέβαια το προσεγμένο level design σου δίνει πολλές επιλογές. Η αδιαφορία των φρουρών για την Lily σε συνδυασμό με την δυνατότητα του rewind και οι πολλές επιλογές ανά περίπτωση θα σε κάνουν να ξεπερνάς τα εμπόδια ευκολότερα από όσο περιμένεις. Αν τώρα δεν πειραματιστείς αρκετά με τους μηχανισμούς που σου προσφέρονται το gameplay γίνεται επαναλαμβανόμενο και τελικά βαρετό. Για να ολοκληρώσεις το ταξίδι της Shadwen θα σου πάρει χονδρικά γύρω στις 6 με 7 ώρες. Αυτό βέβαια αν δεν σε ενδιαφέρει να δεις όλους τους τερματισμούς και αν δεν αναλωθείς σε achievement hunting.

Ετυμηγορία

Αν δεν υπήρχε αυτή η απογύμνωση των μηχανισμών στην περίπτωση της Lily και των φρουρών θα το πρότεινα ανεπιφύλαχτα. Το θέμα της επανάληψης εξαρτάται αποκλειστικά από τον παίκτη και κατά πόσο θέλει να πειραματιστεί με τα πραγματικά εξαιρετικά gameplay mechanics που δημιούργησε η Frozenbyte. Δεν πρόκειται για κακό παιχνίδι, απλώς τα λίγα αρνητικά που έχει δεν του επιτρέπουν να ανέλθει στην θέση που του αξίζει. Αν δεν βρίσκεις ενδιαφέρον το πως χρησιμοποιεί τον χρόνο σε συνδυασμό με τα action στοιχεία του τότε θα σε συμβούλευα να το αποφύγεις. Διαφορετικά δώσε τόπο στην οργή όσον αφορά το stealth και απόλαυσε το στο έπακρο.


Πλατφόρμες:
PC 
PS4 
Developers:
Frozenbyte 
Publishers:
Frozenbyte 
Πότε βγήκε:
May 17, 2016
Αριθμός παικτών:

Single 



1 Response

  1. 19/01/2017

    […] Frozenbyte, ύστερα και από το Shadwen, τολμάει και πάλι να απομακρυνθεί από το είδος των Puzzle […]

Leave a Reply